
Medewerkers van de Volkswagen-fabriek in het Mexicaanse Puebla hebben vorige week met zijn allen de verjaardag van de New Beetle gevierd. Daarbij mochten ze tien kaarsjes uitblazen, en tegelijkertijd even uitpuffen omdat er sinds de introductie in 1998 precies één miljoen New Beetles van de band zijn gerold.
Dat zijn toch twee aardige mijlpalen voor de auto die de onmogelijke opdracht heeft de aloude Kever te doen vergeten. Voor wie het niet meer weet: de Kever groeide in zestig jaar tijd uit tot de meest verkochte Volkswagen, al is deze inmiddels overtroffen door de Golf.
In totaal werden er van de oude Kever ruim 21 miljoen exemplaren verkocht. Het laatste exemplaar verliet de fabriek in 2003. Wel worden er vanuit Mexico nog altijd Kevers als bouwpakket verscheept, terwijl ook de levering van onderdelen nog wel een jaar of tien gegarandeerd blijft.
Dat moet de New Beetle allemaal nog maar zien te halen.
Meer van TopGear


De racegame Beetle Adventure Racing had eigenlijk een Need for Speed moeten zijn

De laatste Volkswagen Beetle is hier

De Blazer Beetle is de ultieme winterbeuker

Investeringsobject: Volkswagen New Beetle RSI

Top 10: Inflatie-auto’s

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
