Het Volkswagen-logo werd teruggebracht tot het absolute noodzakelijke om het merk klaar te maken voor het nieuwe digitale en elektrische tijdperk. Het logo is helemaal geschikt voor kleine en grote schermpjes. Of was het om de dieselsmaak uit ieders mondjes te spelen? Wat de reden van de duurste rebranding-campagne ooit ook is, Volkswagen R, het sportieve submerk, kan niet achterblijven.
Je kijkt naar het nieuwe Volkswagen R-logo, zoals het zal verschijnen nieuwe Atlas Cross Sport R-Line. Niet alleen de sportieve modellen van Volkswagen, zoals de Golf R en de T-Roc R, krijgen dus het nieuwe R’tje, maar ook de doorsnee modellen met dikkere bumper. Die SUV is trouwens voor de Amerikaanse markt, maar het zal niet lang duren voordat het logo naar de Nederlandse markt komt.
Het huidige Volkswagen R-logo bestaat al sinds 2002. In dat tijdperk had je de Golf R32, Touareg R50, Scirocco R en de heerlijke Passat R36. De enige twee échte R-modellen zijn nu de Golf R en de T-Roc R. Bij het nieuwe Volkswagen-logo introduceerde het merk ook een ‘geluidslogo’, maar dat is bij R uitgebleven, lijkt het.
Reacties