Nou Volkswagen, eh, leuk! Maar het is wel even wennen, hoor. Je kijkt naar het nieuwe Volkswagen-logo, dat is gepresenteerd bij de Volkswagen ID 3. De elektrische auto gaf het startschot voor een nieuw tijdperk van het merk, en daar hoort – blijkbaar – een nieuw logo bij. Een tijdperk na de Dieselgate.
Volgens de autofabrikant is het platte tweedimensionale Volkswagen-logo teruggebracht tot de essentiële elementen en daarmee duidelijker. In het persbericht haalt het merk zelfs ‘no filter’ aan. Bovendien zou het nieuwe logo flexibeler zijn en makkelijker om digitaal te implementeren. Volkswagen werpt zich hiermee in een van de grootste rebranding-campagnes ter wereld.

Vind je het nieuwe Volkswagen-logo niets?

Het oogt alsof ze het logo uit 1967 weer afgestoft hebben, dat lijkt er als twee druppels water op. Als computerafbeelding ziet het er nog even twee keer zo plat uit. Op de neus van de Volkswagen ID 3, waar het logo voor het eerst verschijnt, komt de badge beter tot zijn recht. Je snapt iets meer de bedoeling van de ontwerpers – en dat waren er nogal wat. De nieuwe identiteit van Volkswagen is het werk van negentien interne teams en zeventien ontwerpbureau’s. Wereldwijd zullen 70.000 Volkswagen-logo’s in 154 landen vervangen worden (lekker groen, niet?), bijvoorbeeld bij dealers. Voor het eerst introduceert Volkswagen ook een ‘geluidslogo’. Dat hoor je hieronder.

Het nieuwe Volkswagen-logo in geluid

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)