
We keuren het niet goed. Echt niet. In de ideale wereld kun je elke auto, ongeacht de cataloguswaarde of het vermogen, achterlaten bij een valet en zonder ook maar een spatje zorgen in het vliegtuig stappen. Dat is echter niet de wereld waarin we leven, en als je ook maar een greintje achterdocht of wereldwijsheid had, laat je niet je Mercedes-AMG CLA 45 achter bij een valet-parking.
Nogmaals: het onfatsoenlijke tuig van de valets-‘service’ dat deze auto zo mishandeld heeft, moet zo hard en zo zwaar mogelijk aansprakelijk gesteld worden. Als autoliefhebbers mogen ze wat ons betreft een maandje brommen, samen met mensen die geen briefje achterlaten na schade. Maar aan de andere kant denken we: wat had je in hemelsnaam verwacht?
Goed, wat is er aan de hand? In het AD staat een stuk van een mevrouw die haar Mercedes-AMG CLA 45 (Shooting Brake) bij een valetdienst achterliet bij Schiphol. De auto met 381 pk en 475 Nm schiet in 4,7 seconden naar de 100 km/u en haalt een begrensde top van 250 km/u. En dat geef je dan mee aan een (volgens het artikel) jongeman. Geef een konijn een wortel, en hij zal hem eten.
‘Al bij het inchecken kregen we een melding van de auto [via de app, red.] dat er met 194 kilometer per uur mee werd gereden’, vertelt de vrouw tegen de krant. Later volgden meer meldingen. Toen ze de auto terugkregen, zat er een flinke tik in de versnellingsbak. Een 400 euro kostende oliewissel van de transmissie bij de dealer loste het euvel op.
Een advocaat probeerde de kosten nog te verhalen, maar dit liep op niets uit. ‘We kregen het aanbod dat de volgende keer de auto gewassen zou worden en dat er een bosje bloemen zou klaarstaan’, zegt de vrouw tegen het AD – wat meer klinkt als een middelvinger dan een olijventak.
Het is natuurlijk heel vervelend dat dit gebeurd is, maar geef alsjeblieft niet een auto waar je om geeft mee aan een budgetparkeerdienst. Als het geld hebt om iets potents te rijden, laat hem dan thuis, betaal meer voor de officiële parkeerdienst of laat je afzetten door een familielid.
Meer van TopGear


Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Mercedes benzinemotor net zo zuinig als een diesel

Elektrische CLA zet record van 3.717 kilometer. Hoe dan?

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

De politie voert nu veel ‘artikel 8-controles’ uit, maar wat zijn dat eigenlijk?

Truc voor benzinemotoren uit de jaren ’50 werkt blijkbaar perfect voor elektrische auto’s

Een van de grootste autoconcerns ter wereld schrapt plannen voor waterstof: ‘Geen toekomst’
