
Koolstofvezel creaties van Zonda of Pagani hebben vaak niet eens een rolkooi nodig om te gaan racen. De koolstofvezel structuur is zo enorm sterk dat het steigerwerk niet nodig is. Op het dak staan kan dus in principe weinig kwaad. Maar toch, op een peperdure Koenigsegg One:1 doet het toch pijn aan het autohart.
De mevrouw op het dak van deze Koenigsegg One:1 is coureur Carina Lima. En ze zit en staat nogal graag op het dak van haar auto, ondanks de waarde van meer dan 7 miljoen euro. Het is, om het in goed Nederlands te zeggen, haar ding. Op haar Instagram postte ze dit jaar al meer dan tien foto’s dat ze op haar auto zit of staat – samen met een hoop foto’s van haar ontblote zitvlees.
De Koenigsegg One:1 is vernoemd naar zijn perfecte verhoudingen. Zijn 1.360 kilo aan Zweedse pracht wordt aangedreven door 1.360 pk. Slechts zeven exemplaren verlieten de fabriek in Ängelholm en daarom zijn ze nu flink geld waard. De One:1 van Carina Lima is het prototype dat het merk meenam naar beurzen toen de auto nog nieuw was.
Vrouw staat op dak van een Koenigsegg One:1
Meer van TopGear


Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

2,5 miljoen bestaande Volvo-klanten krijgen gratis een upgrade voor hun auto

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
