
Tussen de brave Passats was de Passat CC altijd al een bijzonder beestje. Zo bijzonder, dat Volkswagen nu met de facelift heeft besloten om de Passat-badge er maar helemaal van af te halen. Inderdaad, dit is de nieuwe Volkswagen CC.
Het opvallende silhouet van de auto bleef ongewijzigd, maar het neusje is gelijkgetrokken met de rest van het VW-gamma – wat we best jammer vinden. De achterkant is er juist behoorlijk op vooruit gegaan, met hervormde high-tech ogende lichtunits. Elke CC heeft voortaan standaard bi-xenon koplampen, radio/cd en actieve hoofdsteunen aan boord, plus een systeem dat in de gaten houdt of je niet aan het indutten bent. (Voeg hier een grap over saaie Volkswagens in.)
Optioneel kun je ook weer allerlei veiligheidsspul aanvinken, zoals dodehoeksignalering, filedetectie en meesturende koplampen. Ook verwarmde en gekoelde massagestoelen behoren tot de mogelijkheden. Motorisch kun je kiezen uit twee 2.0 TDI-motoren van 140 en 170 pk; de eerste lust slechts 4,7 l/100 km en stoot 125 g/km uit. Verder zijn er twee viercilinder benzines met vermogens van 160 pk en 210 pk, plus een 3,6-liter V6 met 300 pk en 4Motion-vierwielaandrijving.
In februari staat de Volkswagen CC bij de Duitse dealers; Nederland en België zullen daarna snel aan de beurt zijn.
Meer van TopGear


BMW 3-serie en tegendraadse rivalen

Volkswagen CC 2.0 TSI 210 pk

Volkswagen CC: 1e rij-indruk

Autotest: Volkswagen Passat CC 1.8 TSI

Volkswagen Passat CC is halve waarheid

Geweldig nieuws voor liefhebbers van de legendarische Volkswagen curryworsten

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Als je niet oppast wordt je camper binnenkort veel duurder om te hebben

Hemelvaartsdeal: 1 jaar TopGear met 42% korting

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)
