
Tussen de brave Passats was de Passat CC altijd al een bijzonder beestje. Zo bijzonder, dat Volkswagen nu met de facelift heeft besloten om de Passat-badge er maar helemaal van af te halen. Inderdaad, dit is de nieuwe Volkswagen CC.
Het opvallende silhouet van de auto bleef ongewijzigd, maar het neusje is gelijkgetrokken met de rest van het VW-gamma – wat we best jammer vinden. De achterkant is er juist behoorlijk op vooruit gegaan, met hervormde high-tech ogende lichtunits. Elke CC heeft voortaan standaard bi-xenon koplampen, radio/cd en actieve hoofdsteunen aan boord, plus een systeem dat in de gaten houdt of je niet aan het indutten bent. (Voeg hier een grap over saaie Volkswagens in.)
Optioneel kun je ook weer allerlei veiligheidsspul aanvinken, zoals dodehoeksignalering, filedetectie en meesturende koplampen. Ook verwarmde en gekoelde massagestoelen behoren tot de mogelijkheden. Motorisch kun je kiezen uit twee 2.0 TDI-motoren van 140 en 170 pk; de eerste lust slechts 4,7 l/100 km en stoot 125 g/km uit. Verder zijn er twee viercilinder benzines met vermogens van 160 pk en 210 pk, plus een 3,6-liter V6 met 300 pk en 4Motion-vierwielaandrijving.
In februari staat de Volkswagen CC bij de Duitse dealers; Nederland en België zullen daarna snel aan de beurt zijn.
Meer van TopGear


BMW 3-serie en tegendraadse rivalen

Volkswagen CC 2.0 TSI 210 pk

Volkswagen CC: 1e rij-indruk

Autotest: Volkswagen Passat CC 1.8 TSI

Volkswagen Passat CC is halve waarheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt
