
Tussen de brave Passats was de Passat CC altijd al een bijzonder beestje. Zo bijzonder, dat Volkswagen nu met de facelift heeft besloten om de Passat-badge er maar helemaal van af te halen. Inderdaad, dit is de nieuwe Volkswagen CC.
Het opvallende silhouet van de auto bleef ongewijzigd, maar het neusje is gelijkgetrokken met de rest van het VW-gamma – wat we best jammer vinden. De achterkant is er juist behoorlijk op vooruit gegaan, met hervormde high-tech ogende lichtunits. Elke CC heeft voortaan standaard bi-xenon koplampen, radio/cd en actieve hoofdsteunen aan boord, plus een systeem dat in de gaten houdt of je niet aan het indutten bent. (Voeg hier een grap over saaie Volkswagens in.)
Optioneel kun je ook weer allerlei veiligheidsspul aanvinken, zoals dodehoeksignalering, filedetectie en meesturende koplampen. Ook verwarmde en gekoelde massagestoelen behoren tot de mogelijkheden. Motorisch kun je kiezen uit twee 2.0 TDI-motoren van 140 en 170 pk; de eerste lust slechts 4,7 l/100 km en stoot 125 g/km uit. Verder zijn er twee viercilinder benzines met vermogens van 160 pk en 210 pk, plus een 3,6-liter V6 met 300 pk en 4Motion-vierwielaandrijving.
In februari staat de Volkswagen CC bij de Duitse dealers; Nederland en België zullen daarna snel aan de beurt zijn.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW 3-serie en tegendraadse rivalen

Volkswagen CC 2.0 TSI 210 pk

Volkswagen CC: 1e rij-indruk

Autotest: Volkswagen Passat CC 1.8 TSI

Volkswagen Passat CC is halve waarheid

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
