
Het halve internet en Elon Musk struikelden erover: de nomenclatuur van Porsche. Ze noemen de topuitvoeringen van hun volledig elektrische Taycan ‘Turbo’ en ‘Turbo S’, en dat terwijl er in de verste verten geen turbo te bekennen is – daar is immers een verbrandingsmotor voor nodig.
Volgens Porsche is de naam sinds het eerste gebruik bij de 911 in 1974 een submerk geworden dat het snelste model in elke reeks aangeeft. Porsche wilde niet dat de elektrische auto een voorkeursbehandeling kreeg en daarom krijgt de snelste Taycan ook de plakker ‘Turbo’ op z’n bips.
Vind je het maar een slappe beredenering en wil je een elektrische Porsche zonder technisch incorrecte naam? In de toekomst komt Porsche met een minder potente versie van de Taycan. Deze zal dan Taycan S heten, of Taycan Carrera. Of misschien wel gewoon ‘Taycan’.
Dat is ook de reden dat de Porsche geen Mission E heet. De naam zou niet in de huidige namenstructuur passen en daarom koos Porsche voor de naam Taycan. Ook hier geldt: geen voorkeursbehandeling omdat het een elektrisch voertuig is.
Meer van TopGear


Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Porsche voegt het lekkerste smaakje van de Taycan toe

Is de Porsche Taycan Turbo GT Weissach de ultieme EV voor trackdays? (review)

Porsche Taycan Turbo S review: Is 952 pk op straat misschien wat overdreven?

VIDEO: De recordronde van de Porsche Taycan Turbo GT ziet eruit alsof ie vooruitgespoeld is

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Waarom het beter is om iets harder te rijden met een elektrische auto richting je vakantie

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Zo weet je alle over de GP Oostenrijk 2025 in minder dan 120 seconden

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

Vakantiedeal: 3 nummers TopGear voor slechts 15 euro

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor
