Het halve internet en Elon Musk struikelden erover: de nomenclatuur van Porsche. Ze noemen de topuitvoeringen van hun volledig elektrische Taycan ‘Turbo’ en ‘Turbo S’, en dat terwijl er in de verste verten geen turbo te bekennen is – daar is immers een verbrandingsmotor voor nodig.

Volgens Porsche is de naam sinds het eerste gebruik bij de 911 in 1974 een submerk geworden dat het snelste model in elke reeks aangeeft. Porsche wilde niet dat de elektrische auto een voorkeursbehandeling kreeg en daarom krijgt de snelste Taycan ook de plakker ‘Turbo’ op z’n bips.

Vind je het maar een slappe beredenering en wil je een elektrische Porsche zonder technisch incorrecte naam? In de toekomst komt Porsche met een minder potente versie van de Taycan. Deze zal dan Taycan S heten, of Taycan Carrera. Of misschien wel gewoon ‘Taycan’.

Dat is ook de reden dat de Porsche geen Mission E heet. De naam zou niet in de huidige namenstructuur passen en daarom koos Porsche voor de naam Taycan. Ook hier geldt: geen voorkeursbehandeling omdat het een elektrisch voertuig is.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)