
Tesla-rijders die bij publieke laadpalen parkeren, kunnen stuk voor stuk een compilatie maken van schrikkende voorbijgangers. Want als je te dichtbij een geparkeerde Tesla komt die de Sentry-modus heeft ingeschakeld, dan gaan de felle koplampen aan. Dit plotse felle licht wordt bij de volgende update vervangen door een aangenamer pulserend licht.
Volgens NotATeslaApp brengt Tesla binnenkort een update uit waar verbeteringen inzitten voor de Sentry Mode van Tesla. In deze modus gebruikt de auto de camera’s om verdachte bewegingen op te nemen. Tesla’s zijn van nature nogal achterdochtig, dus als je al in de buurt komt, gaan de lampen aan en sta je op video. Bovendien ben je verblind.
Tesla’s zullen nu nog steeds verdachte zaken opnemen, maar zullen potentiële overtreders niet meer verblinden. In plaats van in één klap fel licht te geven, branden de koplampen minder fel en zouden ze dus pulseren. Blijkbaar is het minder felle licht ook beter voor de kwaliteit van de opname. Het zou allemaal net iets beter worden, dus.
9 reacties op “Waarom je straks de koplampen van geparkeerde Tesla’s ziet pulseren”
Laat een antwoord achter aan Piet Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom het automerk van Elon Musk alsnog beter is dan het automerk van Jeff Bezos

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Zo verdient Tesla miljarden in Nederland – zonder een auto te bouwen

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Wist je dat je (zelfs thuis) aan de laadpaal een onzichtbare heffing van zo’n 10 procent betaalt?

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Als de matrixborden 70 én 90 aangeven, mag je dan links 90 gaan rijden?

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Piet = Maarten. Over ‘embarrassing’ gesproken. Zelf Musk en zijn crypto piramide spel zijn minder doorzichtig dan dat mannetje.
@ embarrassing: ik denk dat jezelf voor gek staat. Tesla maakt inderdaad de laatste tijd een veel hogere winst (ook per auto) dan de meeste autofabrikanten.
Die Maarten, de toetsenbordheld. Speelt stiekem nog met zijn Hot Wheels. Heeft niet half door hoe hij voor gek staat.
Hoi Karel.
Ik moet mijn bericht aanpassen.
Vandaag heeft Tesla bekend gemaakt dat 2022 wederom een jaar van records was. Bruto winst per auto was het hoogste van de hele auto industrie, bijna 26%
Daarnaast hebben ze weer een record aantal autos verkocht, wederom meer dan 40% meer dat het jaar daarvoor.
Na de recente price cuts is de vraag explosief toegenomen tot 1,5 maal de productie capaciteit die in 2023 voorhanden is.
Tesla begroot in 2023 wederom weer meer autos te verkopen, het getal wat ze noemden was 1,8 miljoen, wellicht zelfs 2 miljoen als het meezit.
In 2022 heeft Tesla elke maand een miljard aan net operating income gedraait, dit is netto winst.
Dit waar andere autobedrijven verlies draaien en zelf failliet gaan.
@karel, wil je echt deze discussie aan gaan?
Want dat wordt een erg pijnlijk jaar voor je.
Ik zie je bij alle komende Tesla gerelateerde nieuwsberichten. En full disclosure, ja ik ben een fan. Ik heb in de laatste dip alleen maar bijgekocht en sta nu al op een Model 3 winst.
Later!
“Hieronder”, ook bekend als “Maarten”, blijft een blinde fanboy. 33% omhoog, maar nog steeds staat het 67% lager dan november 2021. Zoiets noem je een geplofte zeepbel. Zie ook de blinde paniek bij Tesla over alle onverkochte auto’s, waardoor ze de prijzen omlaag gegooid hebben. Maar ondertussen blijft fanboy alles wat Tesla roept als zoete klik slikken.
Als ze de koplampen ook gelijk af willen stellen
Gelukkig zijn Tesla-eigenaren niet achterdochtig. Voor het bedrijf dan toch…
Let je ook even op? Aandeel Tesla dit jaar al +33% en blijft stijgen.
Waarom? Zelfs na de recente price cuts, maakt Tesla nog steeds 2x meer winst op de autos dan de hele rest van de auto industrie. Die kunnen de prijzen niet verlagen. Gevolg? Tesla gaat komend jaar weer meer produceren en verkopen dan 2022.
Je weet wel, 2022 waarin Tesla ook al +40% groei tov 2021 liet zien.
Tesla is een trein.
Een geintje om af te leiden van de dramatische verkoopcijfers en koersval van het aandeel Tesla.