
Van 1966 tot 1977 verkocht Ford de eerste generatie Bronco met een zes-in-lijn of een V8-motor. Tijden veranderen sneller dan dat je denkt en binnenkort kun je dus ook een vol-elektrische versie kopen: de Zero Labs Bronco.
Een volledig elektrische Ford Bronco?
Klimaatverandering en de opwarming van de aarde zorgen ervoor dat de auto-industrie meer en meer geëlektrocuteerd geëlektrificeerd wordt. Zelfs de Verenigde Staten van Benzine beginnen er inmiddels aan mee te doen. Zero Labs Automotive, een start-up uit California, onthulde onlangs deze volledig elektrische restomod Ford Bronco. Ziet het er niet geweldig uit?
Volgens Zero Labs zijn er meer dan 1.000 nieuwe onderdelen op de Ford Bronco gemonteerd. De voornaamste zitten natuurlijk in de aandrijflijn waar de geoliede foefjes vervangen zijn door een 70 kWh-batterij en een elektrische motor die 375 pk levert.
De accu is goed voor een actieradius van ongeveer 300 kilometer. En nu maar hopen dat ze binnenkort ook laadpalen midden in het bos neerzetten…
De Zero Labs Bronco is niet bepaald goedkoop
In tegenstelling tot de meeste elektrische auto’s, maakt de Zero Labs Bronco gebruik van een handbak, met vijf versnellingen. In combinatie met de vierwielaandrijving, het sperdifferentieel en de instelbare dempers zorgen deze ervoor dat de Bronco ook vriendelijk blijft als het wat ruwer wordt op de weg.
Dankzij de Brembo-remmen en de koolstofvezel panelen is de Zero Labs Bronco niet bepaald goedkoop. Er is geen exact bedrag bekend, maar verwacht dat je meer dan 230.000 euro (exclusief belastingen) moet neertikken om in dit elektrische flatgebouw te rijden.
Het lichte interieur in combinatie met bamboe ziet er ook zeker niet slecht uit. Er zullen slechts 150 Zero Labs Bronco’s het levenslicht zien. Ford onthuld binnenkort de zesde generatie. Misschien is dit de juiste timing om alles terug naar de toekomst te brengen?
Meer van TopGear


Ford-dealers gaan nu zelf auto’s van klanten ‘chippen’ voor meer vermogen

Ford probeert letterlijk Jeep-klanten weg te kopen (met 1.000 dollar per klant)

Ford Bronco DR review: De bruutste uitvoering voor de Baja 1000-race, die je gewoon kunt kopen

De vliegende Ford Raptors: Vliegles voor gevorderden in de F-150 en Bronco

Ford Bronco Raptor vs Ford F-150 Raptor R: Welke is het beste in de woestijn?

Alle modellen die jij wilt heeft Ford geschrapt, en daar hebben ze nu spijt van

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit automerk betaalt de benzine van zijn klanten, maar daar zullen de klanten niet echt blij mee zijn

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
