Britse volgelingen zijn zelden geruststellender of beter betaalbaar. Wat aantrekkelijk schijnt te zijn aan de ST is dat hij goedkoop is. Daarmee bedoelen we dat hij betaalbaar is. We vinden het nog wel een hoop geld, ook als je bedenkt dat het een auto is die je wat kwaliteit en uitrusting betreft niet in de steek laat. Als we de intrinsieke verschillen tussen de Honda en de Focus even buiten beschouwing laten, dan zijn de pure overeenkomsten toch wel opvallend te noemen. Afgezien van het gegeven dat de beide auto´s veel waar voor hun geld bieden, wisten ze beide The Stig te imponeren met de uitzonderlijke kwaliteiten van hun onderstel, hun reactie op het gaspedaal en hun remmen. Hij koos deze twee auto’s uit als de meest meegaande en prettige om op het circuit rond te sturen. Het zijn auto´s om in te rijden in plaats van uitsluitend hard te gaan. En dat is uiteindelijk wat zijn vruchten afwerpt in de gewone wereld. Dat, en natuurlijk die oranje lak.
Motor | viercilinder |
Cilinderinhoud | 2.522 cc |
Maximaal vermogen | 225 pk bij 6.100 tpm |
Maximaal koppel | 320 Nm bij 4.000 tpm |
Transmissie | zesbak, handbediend |
0-100 km/u | 6,5 sec. |
Topsnelheid | 241 km/u |
Verbruik |
10,8 km/l
|
CO2-emissie |
224 g/km
|
Leeg gewicht | 1.362 kg |
Vermogen/gewichtsverhouding | 163 pk/ton |
Afmetingen (lxbxh) | 4.262 x 1.840 x 1.497 mm |
Bagageruimte | 385 l |
Prijs | € 33.970 |
Reacties