De tegenpool van de Mégane R26 en het hoogste niveau van opsmuk. Een slechte maand voor de gewone GTI dus. Het was lang onze favoriete vijfdeurs met pit, een referentie waartegen alles wat je zou willen hebben wordt afgewogen. Maar de Civic vertroebelt het eens zo heldere water. Plotseling lijkt die populaire Golf zo duur, nog afgezien van de zinloze spoilers op de Edition 30. Maar zijn kwaliteiten zijn er nog in overvloed. Een superlichte, luchtige en solide carrosserie, uitstekende rijeigenschappen, een klasse die je maar zelden tegenkomt in dit segment, waarin spoilers rondom de norm zijn. Dat The Stig uiteindelijk onvolkomenheden vond, zou mensen er niet van moeten weerhouden (en dat zal het ook niet) om er een op de kop te tikken. Nog steeds een grote favoriet, maar niet meer eenzaam aan de top.
Motor | viercilinder |
Cilinderinhoud | 1.984 cc |
Maximaal vermogen | 230 pk bij 5.200 tpm |
Maximaal koppel | 300 Nm bij 2.200 tpm |
Transmissie | zesbak, handbediend |
0-100 km/u | 6,8 sec. |
Topsnelheid | 245 km/u |
Verbruik | 12,0 km/l |
CO2-emissie | 194 g/km |
Leeg gewicht | 1.528 kg |
Vermogen/gewichtsverhouding | 150 pk/ton |
Afmetingen (lxbxh) | 4.216 x 1.759 x 1.449 mm |
Bagageruimte |
350 l
|
Prijs | € 38.900 |
Kleurenwaaier
De Golf GTI Edition 30 is in de volgende kleuren leverbaar:
Lees hier Stigs hele story…
Reacties