2e vrije training van de GP van Maleisië 2017

Deze training bleef het droog, dus werden de rondetijden korter

Foto('s): Ferrari2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
Foto('s): Daimler AG2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
Foto('s): Ferrari2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
Foto('s): Red Bull Content Pool2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
Foto('s): Red Bull Content Pool2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
Foto('s): Ferrari2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
Foto('s): Red Bull Content Pool2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
Foto('s): Daimler AG2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
2e vrije training van de GP van Maleisië 2017
2e vrije training van de GP van Maleisië 2017

In tegenstelling tot de 1e vrije training, is het circuit wel droog als de 2e vrije training van de GP van Maleisië 2017 begint. De coureurs kunnen bij aanvang van deze sessie dus wel gelijk de baan op.

Aan het begin maken beide coureurs van Mercedes een foutje en vliegen ze uit de bocht. Ze komen er zonder kleerscheuren vanaf, maar het laat zien dat de afstelling nog wat aandacht nodig heeft. Ferrari en Red Bull zijn in het begin aan elkaar gewaagd, maar het is toch het Italiaanse team dat de overhand neemt.

Gaat Red Bull nog sneller dan Ferrari?

Later in de sessie leggen de teams vooral de focus op het rijden van de zogeheten ‘long runs’. Hierbij wordt meer de nadruk gelegd op het rijden van dezelfde rondetijden. Zo kunnen de coureurs een raceafstand simuleren. Wie wel eens F1 2017 gespeeld heeft, kent deze programma’s tijdens de vrije trainingen.

De coureurs doen dan wel rustiger aan, maar er komt toch nog een grote crash. Grosjean rijdt bizar genoeg over een openstaande putdeksel, waardoor zijn band klapt en zijn Haas vol in de bandenmuur terechtkomt. Er wordt gelijk met de rode vlag gezwaaid en dit betekent gelijk het einde van deze vrije training.

Crash Grosjean

2e vrije training van de GP van Maleisië 2017

1.  S. Vettel 01:31.261
2.  K. Raikkonen 01:31.865
3.  D. Ricciardo 01:32.099
4.  M. Verstappen 01:32.109
5.  F. Alonso 01:32.564
6.  L. Hamilton 01:32.677
7.  V. Bottas 01:32.720
8.  S. Perez 01:32.862
9.  N. Hulkenberg 01:33.060
10.  E. Ocon 01:33.096
11.  J. Palmer 01:33.381
12.  F. Massa 01:33.394
13.  S. Vandoorne 01:33.673
14.  L. Stroll 01:33.818
15.  P. Gasly 01:34.043
16.  C. Sainz Jr. 01:34.104
17.  R. Grosjean 01:34.118
18.  K. Magnussen 01:34.343
19.  P. Wehrlein 01:35.246
20.  M. Ericsson 01:35.697

Programma GP van Maleisië 2017

Zaterdag 30 september 2017
3e vrije training: 08:00 – 9:00 uur
Kwalificatie: 11:00 – 12:00 uur

Zondag 1 oktober 2017
Race: 09:00 – 11:00 uur

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken