Waar Red Bull inmiddels de opstartproblemen achter zich laat, gaat het bij streamingdienst Viaplay nog niet van een leien dakje. Nog altijd zijn er een hoop klanten die klagen over de beeldkwaliteit van Viaplay. De F1-stream zou haperen, een lage resolutie hebben en soms zelfs uitvallen.

Waar Viaplay eerst nog de schuld legde bij de verbinding van de kijkers, belooft het nu vooral beterschap. Maar volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de Consumentenbond is dat niet genoeg. Zij willen dat Viaplay de klanten gaan compenseren voor de slechte beeldkwaliteit. Binnen een week willen ze een voorstel.

Een woordvoerder van de Consumentenbond laat aan Kassa weten :’Wij hebben Viaplay laten weten dat we verwachten dat het bedrijf klanten compenseert, en dat ze beter bereikbaar zijn voor consumenten. We willen binnen een week van Viaplay horen wat ze gaan doen.’

In een reactie laat Viaplay alvast weten: ‘De capaciteit is voldoende en we hebben een van de meest robuuste platforms in de sector. Natuurlijk kunnen we altijd verbeteren, en we kijken ernaar uit om in de komende jaren een steeds betere streamingkwaliteit en nog meer geweldige content – zowel sport als nog veel meer – aan te bieden aan klanten in Nederland.’

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)