Naast het stereotype dat BMW-rijders nooit hun richtingaanwijzer gebruiken, is er het grapje dat werkelijk alles een optie is bij Audi. Zelfs voor de binnenspiegel zou je extra moeten betalen, menen grappenmakers. Klopt inmiddels niet helemaal meer, maar het is altijd leuk om Audi-rijders een beetje te stangen. Gelukkig overtreft Dodge de Duitsers nu met de karigst aangeklede auto ooit.

De Challenger nadert het einde van zijn levenscyclus en daarom komt Dodge nog één keer met zo’n drie miljoen nieuwe uitvoeringen en opties. Zo kun je nu bijna elk onderdeel in koolstofvezel bestellen, in samenwerking met SpeedKore. Ze bieden zelfs een complete koolstofvezel carrosserie aan van een klassieke Charger uit 1970 – voor wie daar om zit te springen. Ook kun je nu via de dealer je moderne Challenger laten ombouwen tot een cabriolet, een uitvoering die tot nu toe (in tegenstelling tot bij concurrenten Ford Mustang en Chevrolet Camaro) niet te krijgen was. Het bedrijf Drop Top Customs voert het werk uit. Daar is niets karigs aan.

De karigst uitgeruste auto ooit heeft geen motor

Daarnaast zijn er zelfs twee Challengers te bestellen zónder motor. De eerste is het Drag Pak Rolling Chassis. Dit is een Challenger die bijna helemaal klaar is om de dragstrip te betreden, op één ding na: hij heeft geen motor. Dit rollende chassis is bedoeld voor mensen die zelf hun dragmotor willen bouwen en erin leggen. De auto is verder voorzien van een rolkooi, drag-ophanging en dikke dragracebanden.

Omdat het een raceauto is, kun je overige luxezaken wel vergeten. De dragracer zonder motor kost omgerekend 87.000 euro. Dat is best wat geld voor een auto zonder motor, maar raceauto’s zijn nu eenmaal prijzig. Let wel: je krijgt geen chassisnummer bij de Drag Pak – op kenteken zetten gaat dus niet.

Een musclecar voor nog geen 8.000 euro

Nog kariger is de ‘body-in-white’. Dit is niets meer dan een carrosserie met al het plaatwerk. Bij deze optie moet je voor alles van de ophanging tot het dashboard zelf gaan winkelen. Perfect voor als je écht een bijzondere Challenger wilt bouwen. De kale carrosserie kost net geen 8.000 euro, wat dan weer erg meevalt. Anderzijds, naast wat mooi staal krijg je er ook geen snars voor.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)