
Mitsubishi noemt het ‘herkenbaar design’. Da’s toevallig: dat zeiden wij vroeger ook tegen de leerkracht wanneer we huiswerk hadden overgeschreven. ‘Wat, overgeschreven? Nee, het is gewoon herkenbaar werk.’ Zoals onze docent er niet in geloofde, doen wij dat nu ook niet. De nieuwe Mitsubishi ASX lijkt, eh… nou ja, je weet wel waar hij op lijkt. Je ziet de halve omtrek van het logo nog in de rand van de motorkap staan.
Het is ook niet gek als je je realiseert dat de Mitsubishi ASX staat op het CMF-B-platform van Renault-Nissan. Daarnaast wordt hij gebouwd in de fabriek van Renault. We hopen voor de werknemers daar dat ze de Renaults en Mitsubishi’s uit elkaar kunnen houden. Uiteraard zijn ook de aandrijflijnen identiek: je hebt de keuze uit een 1,0-liter driecilinder turbo-benzinemotor, een 1,3-liter mild-hybride en de vol- en plug-in hybride, beide met een 1,6-liter motor.
De Mitsubishi ASX legt de bal bij jou
Afhankelijk van welke motor je kiest heb je een handgeschakelde bak of automaat. De 1,0-liter komt alleen handgeschakeld met zes versnellingen, de 1,3-liter als handbak of zeventraps automaat en de 1,6-liters zijn alleen verkrijgbaar als automaat. De Mitsubishi ASX staat op 17- of 18-inch wielen en in de kofferbak heb je 332 liter aan bagageruimte.
Alle uitvoeringen komen in ieder geval met de rijmodi Sport en My Sense. Bij Sport heb je uiteraard al het vermogen, maar ook zet ie het onderstel en de besturing op scherp. De My Sense-modus kun je zelf instellen, van rij-instellingen tot het verlichting van het interieur. In maart 2023 staat de nieuwe Mitsubishi ASX in de showroom, maar als je zolang niet kunt wachten, weet je de Renault-dealer vast te vinden.
Eén reactie op “De Mitsubishi ASX is hier en doet ons ergens aan denken”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mitsubishi ASX review: moet je deze verkiezen boven zijn bekendere tweelingbroer?

De Mitsubishi ASX krijgt dezelfde facelift als de Renault Captur

Mitsubishi ASX review: Is het meer dan een Captur?

Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)

De Mitsubishi Colt komt terug in 2023, samen met een nieuwe ASX

De goedkoopste auto die je in Nederland soms nog nieuw kunt kopen wil maar niet dood gaan

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

De Mitsubishi Outlander is weer een enorme hit (met een bijzondere redder in nood)

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

De goedkoopste auto die je in Nederland soms nog nieuw kunt kopen wil maar niet dood gaan

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Jammer dat nu ook Mitsubishi is overgenomen door een Frans autofabrikant. In kwaliteit erg achteruit. Plus een echte Mitsubishi is makkelijk om aan te sleutelen, in tegenstelling tot de Renaults.