(advertorial)

Het zijn spannende tijden, en dat zijn het. Wij kijken in ieder geval geboeid toe hoe de autowereld zichzelf opnieuw uitvindt en met de tijd meegaat. Over ‘de elektrische toekomst’ wordt een hoop gezegd en geschreven, maar echte stappen maak je als merk natuurlijk niet door te praten, maar door actie te ondernemen.

Opel heeft zichzelf tot doel gesteld om de elektrische ommezwaai in Nederland aan te voeren. ‘Heel Holland elektrisch’, noemen ze dit initiatief, en ze voegen de daad al enige tijd bij het woord. Inmiddels biedt Opel al negen geëlektrificeerde modellen aan: auto’s die ofwel volledig elektrisch zijn, ofwel zijn voorzien van deels elektrische hybride-aandrijving. Het merk belooft dat er in 2024 van elk model een geëlektrificeerde variant verkrijgbaar zal zijn. En in 2028 is de transitie compleet: vanaf dat moment verkoopt Opel enkel nog elektrische auto’s.

Een ambitieus streven, en zeker niet zonder uitdagingen. Want vooroplopen betekent immers dat je niet alleen het goede voorbeeld geeft, maar ook mensen zult moeten overtuigen en meenemen in je intenties. Opel timmert dan ook hard aan de weg om elektrisch rijden voor iedereen bereikbaar te maken, in de breedste zin van het woord.

Je zult inmiddels bekend zijn met de Corsa-e en Mokka-e, de eerste elektrische Opels van de nieuwe generatie. Maar binnenkort verschijnt ook de geheel nieuwe Astra-e, en al op dit moment kun je kennismaken met de Astra Plug-in Hybrid en de Grandland Plug-in Hybrid. En wat dacht je van de Rocks-e, Opels vrolijke en eigenzinnige stadsauto voor bestuurders vanaf 16 jaar?

Maar ook buiten de personenauto’s zet Opel de elektrificatie door. Met de Opel Corsa-e Rally Cup is een unieke insteek gevonden om de spectaculaire rallysport op een schone en verantwoorde manier te beoefenen. En wanneer je als professional op zoek bent naar een Opel, zul je ontdekken dat het volledige bedrijfswagengamma van het merk nu al volledig elektrisch is.

Heel Holland elektrisch: als je naar het huidige straatbeeld kijkt, lijkt het nog ver weg. Juist daarom zijn er pioniers nodig – merken die er niet voor terugdeinzen om grote sprongen te maken. Het is duidelijk dat Opel de aanloop al heeft genomen.