1016 Lamborghini Urus is voor draaikonten

Voor als je je bedenkt...

Foto('s): 1016 Industries
Foto('s): 1016 Industries
Foto('s): 1016 Industries
Foto('s): 1016 Industries
Foto('s): 1016 Industries
Foto('s): 1016 Industries
Foto('s): 1016 Industries
Foto('s): 1016 Industries
Foto('s): 1016 Industries

Deze Lamborghini Urus is gemodificeerd voor wispelturige types: elke nieuw onderdeel op deze Urus gebruikt de montagepunten van de standaard Urus. De bodykit en alle extra’s verdwijnen dus weer zo snel als ze erop gezet zijn, zonder blijvende sporen. Word je op een ochtend wakker en besluit je dat je niets te compenseren hebt, dan pluk je het koolstofvezel er weer af en monteer je de standaard wielen.

De koolstofvezel toevoegingen voor deze Lamborghini Urus zijn ontwikkeld door 1016 Industries, een bedrijf in Miami. De neus is 87 millimeter wijder dan standaard en de achterste heupen steken 100 millimeter meer uit. De kleinere koolstofvezel onderdelen kosten zo’n 5.000 dollar per stuk en de grotere delen, zoals de motorkap, kosten tegen de 8.000 dollar. Ook voor het interieur biedt 1016 Industries interessante toevoegingen.

De 4,0-liter V8 komt ook niet ongeschonden uit de strijd. Bovenaan het menu staat een kleine ingreep van 130 pk die het totale vermogen naar 780 pk brengt. Daarna komt een ingrijpendere ingreep, die je ook je garantie kost. Dan stijgt het vermogen naar 840 pk. De kwartmijl is daarna in 11 seconden klaar. Nog altijd geen 10-seconden auto, helaas. De volledige widebody kost 45.000 dollar en in totaal zal 1016 slechts 50 kitjes fabriceren. Is dit wat je wilt?

Reacties
  1. Chris Jansen zegt op 15 februari 2020 om 12:19:

    Verschrikkelijk wat een wansmaak! Alleen geschikt voor sjonnies, maar die kunnen hem toch niet betalen.

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws
Magazines