Cigarette Racing en Mercedes-AMG hebben een geschiedenis samen. Ze werken al samen sinds 2007 en voor hun tienjarig jubileum (en het 50-jarig jubileum van AMG) moesten ze met iets bijzonders komen. Zie hier: de 50-voets Marauder AMG met 3.140 pk. Je ziet het al: hij is geïnspireerd op de Mercedes-AMG GT R.
Cigarette Racing is helemaal overboord gegaan met koolstofvezel in de constructie. Zodanig zelfs dat de Marauder AMG meer dan 590 kilo lichter is dan zijn voorganger. Het dek, de cockpit (met ruimte voor vijf) en de bedieningspanelen zijn van koolstofvezel en hebben een schuimkern. Ook de elektra is op bootcamp geweest. Overal waar het kon, is gewicht bespaard. Want zelfs het motorluik, jazeker, is gemaakt van koolstofvezel.
Onder dit luik vind je over het algemeen de motor. En in dit geval zelfs twee. Nee helaas, wij hadden er ook op gehoopt, maar het zijn geen goddelijke Mercedes-AMG V8-motoren. Het is een setje van Mercury Racing. Er zijn twee modussen: Pleasure en Race. Wanneer je de Pleasure-knop indrukt, krijg je 1.370 pk (en verder niets, viespeuk). Combineer je dit met de 1.770 pk van de Race-modus, dan heb je meer vermogen dan twee Bugatti Chirons.
Hoe is de Marauder AMG dan geïnspireerd op de AMG GT?
Geen motor van AMG en geen wielen eronder… Hoe is deze donderboot dan geïnspireerd op een AMG? Welnu: Gordon Wagener, Daimlers hoofddesigner, was degene die nachtenlang wakker mocht liggen om te peinzen over de kleuren. En dat deed ie. De stoelen in het interieur zijn bijvoorbeeld gemaakt door AMG’s Performance Studio. De kleur is hetzelfde ‘Green Hell Mango’ als je op de Mercedes-AMG GT R kunt zien. Met een speciaal logo vieren de twee merken de samenwerking. En met een stel bijzonder lelijke speakers.
Zie je jezelf wel hierin rondvaren deze zomer? Even slikken: de prijs is alleen op aanvraag, wat betekent dat de kans klein is dat je ‘m kunt betalen. En als je deze Marauder AMG wél kunt betalen, maakt het aantal nullen toch niet meer uit.
Reacties