
Binnen een paar weken vonden alle 1.949 exemplaren van de Abarth 500e ‘Scorpionissima’ een eigenaar. Nu het introductiemodel op is, gaat de elektrische Abarth verder in twee uitvoeringen: de Abarth 500e en 500e Turismo. Beide modellen zijn goedkoper dan het introductiemodel en vallen dus ook binnen de SEPP-regeling. Ook de normale Abarth 500e Cabrio duikt nu onder subsidiegrens.
De normale Abarth 500e kost 38.490 euro en de 500e Turismo kost 42.490 euro. In alle gevallen kost de Cabrio 3.000 euro extra. Alleen de Turismo Cabrio valt buiten de Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). Voor de overige modellen mag je dus aankloppen voor 2.950 euro subsidie van de overheid.
Net als het introductiemodel, krijgen alle versies de elektromotor met 155 pk. Het koppel blijft ook 235 Nm. Daarmee trekt de Abarth een sprintje van 0 naar 100 km/u in zeven seconden. Dankzij de 42-kWh batterij kom je 265 kilometer ver op een lading. Wat het open schuifdak van de Abarth 500e Cabrio met de sprinttijd en de actieradius doet, vertelt het merk niet. Snelladen kan tot 85 kW.
Wat maakt de Turismo anders?
De Turismo krijgt 18-inch velgen met een ander ontwerp in plaats van 17-inch velgen. Vanbinnen merk je pas echt dat je in de Turismo zit. Er is zo’n beetje overal alcantara bekleding, groene schorpioenen in de hoofdsteunen en een JBL-geluidssysteem dat de elektrische 500 laat klinken als de Record Monza uit 1958. Ook zijn er verwarmbare stoelen voorin, een draadloze telefoonlader en een achteruitkijkcamera. Aan jou de keus of dat het extra geld waard is.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Zo klinkt het ‘motorgeluid’ van de elektrische Abarth 500e

Driften met een elektrische voorwielaandrijver is gewoon mogelijk

Is zo’n gave Fiat 124 Spider na acht jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze geliefde hot hatch was 16 jaar in productie, maar nu is het eindelijk voorbij

Deze Giannini Spettacolo is een opgefokte Abarth 595 met 250 pk en vleugeldeuren

Deze Abarth 1300 OT is stiekem een Alfa Romeo 4C

De Abarth 600e is de sterkste auto van het merk ooit, maar er zijn nog wat vraagtekens

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
