Binnen een paar weken vonden alle 1.949 exemplaren van de Abarth 500e ‘Scorpionissima’ een eigenaar. Nu het introductiemodel op is, gaat de elektrische Abarth verder in twee uitvoeringen: de Abarth 500e en 500e Turismo. Beide modellen zijn goedkoper dan het introductiemodel en vallen dus ook binnen de SEPP-regeling. Ook de normale Abarth 500e Cabrio duikt nu onder subsidiegrens.

De normale Abarth 500e kost 38.490 euro en de 500e Turismo kost 42.490 euro. In alle gevallen kost de Cabrio 3.000 euro extra. Alleen de Turismo Cabrio valt buiten de Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). Voor de overige modellen mag je dus aankloppen voor 2.950 euro subsidie van de overheid.

Net als het introductiemodel, krijgen alle versies de elektromotor met 155 pk. Het koppel blijft ook 235 Nm. Daarmee trekt de Abarth een sprintje van 0 naar 100 km/u in zeven seconden. Dankzij de 42-kWh batterij kom je 265 kilometer ver op een lading. Wat het open schuifdak van de Abarth 500e Cabrio met de sprinttijd en de actieradius doet, vertelt het merk niet. Snelladen kan tot 85 kW.

Wat maakt de Turismo anders?

De Turismo krijgt 18-inch velgen met een ander ontwerp in plaats van 17-inch velgen. Vanbinnen merk je pas echt dat je in de Turismo zit. Er is zo’n beetje overal alcantara bekleding, groene schorpioenen in de hoofdsteunen en een JBL-geluidssysteem dat de elektrische 500 laat klinken als de Record Monza uit 1958. Ook zijn er verwarmbare stoelen voorin, een draadloze telefoonlader en een achteruitkijkcamera. Aan jou de keus of dat het extra geld waard is.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)