
Binnen een paar weken vonden alle 1.949 exemplaren van de Abarth 500e ‘Scorpionissima’ een eigenaar. Nu het introductiemodel op is, gaat de elektrische Abarth verder in twee uitvoeringen: de Abarth 500e en 500e Turismo. Beide modellen zijn goedkoper dan het introductiemodel en vallen dus ook binnen de SEPP-regeling. Ook de normale Abarth 500e Cabrio duikt nu onder subsidiegrens.
De normale Abarth 500e kost 38.490 euro en de 500e Turismo kost 42.490 euro. In alle gevallen kost de Cabrio 3.000 euro extra. Alleen de Turismo Cabrio valt buiten de Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). Voor de overige modellen mag je dus aankloppen voor 2.950 euro subsidie van de overheid.
Net als het introductiemodel, krijgen alle versies de elektromotor met 155 pk. Het koppel blijft ook 235 Nm. Daarmee trekt de Abarth een sprintje van 0 naar 100 km/u in zeven seconden. Dankzij de 42-kWh batterij kom je 265 kilometer ver op een lading. Wat het open schuifdak van de Abarth 500e Cabrio met de sprinttijd en de actieradius doet, vertelt het merk niet. Snelladen kan tot 85 kW.
Wat maakt de Turismo anders?
De Turismo krijgt 18-inch velgen met een ander ontwerp in plaats van 17-inch velgen. Vanbinnen merk je pas echt dat je in de Turismo zit. Er is zo’n beetje overal alcantara bekleding, groene schorpioenen in de hoofdsteunen en een JBL-geluidssysteem dat de elektrische 500 laat klinken als de Record Monza uit 1958. Ook zijn er verwarmbare stoelen voorin, een draadloze telefoonlader en een achteruitkijkcamera. Aan jou de keus of dat het extra geld waard is.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Zo klinkt het ‘motorgeluid’ van de elektrische Abarth 500e

Driften met een elektrische voorwielaandrijver is gewoon mogelijk

Is zo’n gave Fiat 124 Spider na acht jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze geliefde hot hatch was 16 jaar in productie, maar nu is het eindelijk voorbij

Deze Giannini Spettacolo is een opgefokte Abarth 595 met 250 pk en vleugeldeuren

Deze Abarth 1300 OT is stiekem een Alfa Romeo 4C

De Abarth 600e is de sterkste auto van het merk ooit, maar er zijn nog wat vraagtekens

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
