
Binnen een paar weken vonden alle 1.949 exemplaren van de Abarth 500e ‘Scorpionissima’ een eigenaar. Nu het introductiemodel op is, gaat de elektrische Abarth verder in twee uitvoeringen: de Abarth 500e en 500e Turismo. Beide modellen zijn goedkoper dan het introductiemodel en vallen dus ook binnen de SEPP-regeling. Ook de normale Abarth 500e Cabrio duikt nu onder subsidiegrens.
De normale Abarth 500e kost 38.490 euro en de 500e Turismo kost 42.490 euro. In alle gevallen kost de Cabrio 3.000 euro extra. Alleen de Turismo Cabrio valt buiten de Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). Voor de overige modellen mag je dus aankloppen voor 2.950 euro subsidie van de overheid.
Net als het introductiemodel, krijgen alle versies de elektromotor met 155 pk. Het koppel blijft ook 235 Nm. Daarmee trekt de Abarth een sprintje van 0 naar 100 km/u in zeven seconden. Dankzij de 42-kWh batterij kom je 265 kilometer ver op een lading. Wat het open schuifdak van de Abarth 500e Cabrio met de sprinttijd en de actieradius doet, vertelt het merk niet. Snelladen kan tot 85 kW.
Wat maakt de Turismo anders?
De Turismo krijgt 18-inch velgen met een ander ontwerp in plaats van 17-inch velgen. Vanbinnen merk je pas echt dat je in de Turismo zit. Er is zo’n beetje overal alcantara bekleding, groene schorpioenen in de hoofdsteunen en een JBL-geluidssysteem dat de elektrische 500 laat klinken als de Record Monza uit 1958. Ook zijn er verwarmbare stoelen voorin, een draadloze telefoonlader en een achteruitkijkcamera. Aan jou de keus of dat het extra geld waard is.
Meer van TopGear


Zo klinkt het ‘motorgeluid’ van de elektrische Abarth 500e

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

Driften met een elektrische voorwielaandrijver is gewoon mogelijk

Is zo’n gave Fiat 124 Spider na acht jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze geliefde hot hatch was 16 jaar in productie, maar nu is het eindelijk voorbij

Deze Giannini Spettacolo is een opgefokte Abarth 595 met 250 pk en vleugeldeuren

Deze Abarth 1300 OT is stiekem een Alfa Romeo 4C

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

De goedkoopste auto die je in Nederland soms nog nieuw kunt kopen wil maar niet dood gaan

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Deze nieuwe autoradio ziet eruit als een oude cassettespeler, maar achter het klepje zit iets anders

Waarom zie je zo vaak een losse schoen langs de snelweg liggen? En waarom is het er maar één?

Door deze slimme truc kunnen vrachtwagens snelladen zonder dat het stroomnet overbelast raakt
