
Lynk & Co, het zustermerk van Volvo, is net even anders dan andere merken. Ze verkopen je namelijk liever geen auto. Het kan wel, maar eigenlijk is het de bedoeling dat je een abonnement van Lynk & Co afneemt. Het merk gelooft dat mensen nog altijd mobiel willen zijn, maar dat veel mensen geen auto meer willen bezitten. De kortste looptijd voor een abonnement is slechts één maand. Het is zelfs mogelijk om je Lynk & Co 01 voor de deur af te laten leveren.
Wat kost het abonnement van Lynk & Co?
Lynk & Co regelt onderhoud, verzekering en alle dingen die zij ‘saaie zaken’ noemen. Je betaalt maximaal 500 euro per maand per auto. Maar dit bedrag kun je bijvoorbeeld met vier mensen delen, dan betaal je nog maar 125 euro per persoon. Door de app te downloaden en de juiste code te hebben, kun je de auto starten. Je hoeft dus niet een sleutel op te halen bij je familie of vrienden om de auto mee te nemen.
Waar sluit je een abonnement van Lynk & Co af?
Volgens de grote baas Alain Visser is Lynk & Co een online merk, dus in principe regel je ook alles online. Daarnaast opent het merk tijdelijke pop-up-winkels in de grote steden in Europa. De eerste winkel opent binnenkort in Amsterdam en daarna eentje in Göteborg, Zweden. Even proeven van de auto is dus mogelijk.
Welke opties zijn er?
Weinig. Je kunt kiezen tussen een plug-in hybride met een elektrische actieradius van 70 kilometer of een hybride zonder stekker. Daarnaast mag je kiezen of je een blauwe of een zwarte auto wilt. Meer opties zijn er niet. Alle techniek in de Lynk & Co 01 is trouwens hetzelfde als in de Volvo XC40, want de twee auto’s staan op hetzelfde platform. Voor 500 euro per maand rij je dus een Volvo XC40 met een ander uiterlijk en een gekanteld scherm. Benieuwd naar de rijtest van de Lynk & Co 01?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Zo koop je een van de populairste auto’s van Nederland tweedehands met 30 procent korting

Lynk en Co 01

Lynk en Co 01: 1e rij-indruk

Je Lynk en Co verhuren om winst te maken

Lynk en Co 01: 1e rij-indruk

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Lynk & Co 08: 585 pk en 200 kilometer elektrisch voor 55.950 euro

Lynk & Co 02 is betaalbaar en haalt 445 km op een accu. Interesse in deze ‘Zweed’?

In Nederland populaire huurauto heeft na facelift evenveel pk als de Skyline GT-R

Zo koop je een van de populairste auto’s van Nederland tweedehands met 30 procent korting

Baas van Lynk & Co noemt andere merken qua duurzaamheid ‘hypocriet’

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Deepal S07: wéér een nieuw automerk naar Nederland, maar deze ken je eigenlijk al

Dit automerk in Nederland belooft dat je net zo snel kunt laden als tanken – maar kan dat wel?

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Even opletten: als jouw band dit kenmerk heeft, is het over twee weken verboden in België

Oeps: overheid lanceert nieuwe campagne, maar had eventjes moeten googelen

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe
