
Je kijkt naar Abts idee van een Audi Q8. Lijkt een beetje op een Audi Q8, maar dan met meer Q8. Abt voegt (uiteraard) meer vermogen toe, dikt de carrosserie een beetje aan en zorgt voor meer luxe binnenin. Duidelijk zaken waaraan het de standaard-Q8 ontbrak.
Het maakt niet uit welke motor je bij het bedrijf aanlevert (V6 of V8, diesel of benzine), het zogeheten Power S-pakket zorgt voor ongeveer 70 extra pk’s. Je kunt het dynamische plaatje vervolgens completeren met een sportiever onderstel, ook al iets wat de Q8 echt nodig had.
Het uiterlijk van de Abt Q8
Maar dan: het aeropakket! Daar draait het immers om, op vrijdagavond in de winkelstraat. Je krijgt een herziene spoilerlip aan de voorkant, nieuwe sideskirts en een opnieuw vormgegeven achterbumper. Daaronder prijken vier nieuwe uitlaatpijpen. Wielkastranden, inzetstukken voor luchtinlaten en 23-inch wielen met dubbele spaken zijn allemaal zaken waarmee je het uiterlijk van je Abt Q8 naar je hand kunt zetten. We zouden alleen voorstellen dat je een iets spannendere kleur kiest dan gehoorapparaatbeige.
Het interieur wordt voorzien van Abts eigen custom dashboard en trim voor de stoelen. Uiteraard behoort een glimmende koolstofvezel pookknop tot de mogelijkheden, net als verlichte logo’s in de instaplijsten. Maar verder is het het gebruikelijke liedje: led-interieurverlichting, klimaatcontrole met vier zones, Bang & Olufsen 3D-geluid en schermen te over. Het is een prettige plek om tijd door te brengen.
Wat mag dat allemaal kosten?
De prijs van je Abt Q8 hangt nogal af van je neiging om ergens ja of nee op te zeggen. Rust je je Q8 TFSI e uit met alles wat je hier ziet, dan komt het prijskaartje voor de upgrade op een kleine 20 mille.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Audi wil vroegtijdig stoppen met de elektrische Q8 (en dat heeft grote gevolgen in België)

Audi RS Q8 Performance is de snelste SUV op de Nürburgring Nordschleife

De V8 van de Audi RS Q8 Performance is de sterkste benzinemotor van Audi Sport ooit

Je kunt de Audi Q8 nu ook als brute Edition Dakar bestellen

Dit is er veranderd aan de vernieuwde Audi Q8 en SQ8

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Abt komt met een elektrische speedboot met meer dan 600 pk

VIDEO: De Abt XGT is de straatlegale racer die Audi niet durfde te bouwen

Toffe daily driver nodig? Abt bouwt Audi R8 GT2-raceauto’s om voor straatgebruik

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?
