
Zeven minuten en tweeëndertig seconden. Zo lang doet de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio over een rondje Nürburgring. Een vereiste is dan wel een dappere coureur die het circuit beter kent dan jij je achtertuin. Maar die coureur heeft Alfa dan ook in de persoon van Fabio Francia. Alsof hij niets te verliezen heeft kiepert hij de Giulia over de groene hel en zet de tijd neer voor de snelste sedan. Hij pakt daarmee de titel af van de nieuwe Porsche Panamera.
De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio met handbak had eerder het Nürburgring-record te pakken met een tijd van 7:39. De Panamera klopte die tijd met slechts één seconde. De gepikeerde Italianen pakken het record nu terug met de achttrapsautomaat. De slag is gewonnen, maar de oorlog nog niet, want Porsche komt nog met een Panamera Turbo S.
Bekijk het Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Nürburgring-record
Meer van TopGear


De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Is zo’n Alfa Romeo Giulia na acht jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Alfa Romeo Brera de moeite waard na jaren van onderstuur?

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Dit was ooit een van de mooiste auto’s die je (nu nog) in Nederland kunt kopen

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje
