
Zeven minuten en tweeëndertig seconden. Zo lang doet de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio over een rondje Nürburgring. Een vereiste is dan wel een dappere coureur die het circuit beter kent dan jij je achtertuin. Maar die coureur heeft Alfa dan ook in de persoon van Fabio Francia. Alsof hij niets te verliezen heeft kiepert hij de Giulia over de groene hel en zet de tijd neer voor de snelste sedan. Hij pakt daarmee de titel af van de nieuwe Porsche Panamera.
De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio met handbak had eerder het Nürburgring-record te pakken met een tijd van 7:39. De Panamera klopte die tijd met slechts één seconde. De gepikeerde Italianen pakken het record nu terug met de achttrapsautomaat. De slag is gewonnen, maar de oorlog nog niet, want Porsche komt nog met een Panamera Turbo S.
Bekijk het Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Nürburgring-record
Meer van TopGear


De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Is zo’n Alfa Romeo Giulia na acht jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Alfa Romeo Brera de moeite waard na jaren van onderstuur?

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Dit was ooit een van de mooiste auto’s die je (nu nog) in Nederland kunt kopen

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment
