Nee, we zeggen niet dát we alle Golfjes en Polootjes moeten verbannen van de Nederlandse wegen (knipoog), we zeggen áls (knipoog). Volgens Flitsmeister zou het fileprobleem in Nederland opgelost zijn als er 5 procent minder mensen in de auto stappen tijdens de spits, zo meldt ANP. Minder files zorgt voor minder uitstoot, een algeheel beter humeur voor de bevolking en meer tijd om door te brengen met familie en vrienden. Wie wil dat nou niet?

Hoewel bewezen is dat veel werk gewoon prima vanuit huis kan, willen werkgevers toch graag dat hun personeel weer gewoon in de file staat. De filedruk is weer net zo hoog als vóór corona. Een nieuwe wereldwijde pandemie introduceren om mensen weer meer thuis te laten werken, is wat overdreven. En zoals je merkt, houden wij helemaal niet van overdreven plannen. Nu kan de overheid wel lastige dingen invoeren als rekeningrijden om de verkeersdrukte te verminderen, maar het kan een stuk eenvoudiger.

De overeenkomende percentages kunnen geen toeval zijn

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) hebben we momenteel 8,9 miljoen personenauto’s in Nederland. Volgens de statistieken van de RDW staan er zo’n 590.000 Volkswagens Polo en Golf op Nederlands kenteken mét geldige APK. Dat is zo’n 6,6 procent van alle personenauto’s in Nederland. Aangezien de Polo en de Golf toch wel de gemiddeldste auto’s van Nederland zijn, durven we te stellen dat hetzelfde aandeel van de spits ook echt wel uit deze auto’s bestaat.

Zijn Polo- en Golf-rijders niet de oorzaak van ál het kwaad?

Nu horen we je brommen: ‘maar dat is helemaal niet eerlijk voor deze Volkswagen-rijders’. Maar heb je er weleens bij stilgestaan dat deze Golf- en Polo-rijders misschien wel de oorzaak zijn van het hele fileprobleem? En tegen de mensen die zeggen ‘denk is aan ongelukken die files veroorzaken’ hebben we het antwoord ‘het is “denk eens”‘. Iemand pakken op grammatica en inhoudelijk niet ingaan op het argument is immers de beste en snelste manier om een discussie te winnen.

Dus, als we alle Volkswagen Golfjes en Polo’s verbieden, zijn er nooit meer files. In ieder geval in de spits, en daarna kijken we wel verder. Misschien bevalt het wel zo goed dat we ze volledig verbannen. Statistisch klopt het, dus het is al waar. En nu staat het ook op internet, dus is het helemáál waar. We kijken uit naar jullie iets te serieuze reacties.

Oh, en we hebben uiteraard ook gekeken naar het verbannen van de Fiat Multipla, maar daarvoor zijn er helaas (gelukkig?) niet genoeg exemplaren in Nederland.

Reacties

  • PerryB heeft op 22 augustus 2022 geschreven:

    Ik kan niet wachten, wat zou het mooi worden op de weg zonder die petjes!!!

    Reageer
  • peter heeft op 29 juni 2022 geschreven:

    Ik denk dat je beter de bestelbusjes en autos van voor 2005 kan verbieden in de spits, die zie ik meestal als onderdeel van een ongeluk

    Reageer
  • Arno heeft op 28 juni 2022 geschreven:

    Ze zijn zuinig en klimaatvriendelijk dus goed om er lang mee in de file te staan. Ze verdienen het:-)

    Reageer
  • Albus heeft op 28 juni 2022 geschreven:

    Graag een uitzondering voor de 3 deurs VW golf 7: die rijdt ik zelf ook 😉 Slechts een paar procent van de golfjes vanaf 2013 zijn nog 3 deurs. Huidige model golf en polo zelfs helemaal niet meer leverbaar als 3 deurs.

    Reageer
  • Michael heeft op 28 juni 2022 geschreven:

    Haha waarom de Fiat Multipla verbieden? Verbied gewoon de Toyota Prius erbij daar word het uitzicht ook nog wat beter van 🙂
    Zie liever een prachtige Multipla XD.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)