
Bij Mercedes en AMG zitten mensen die veel meer verstand hebben van het verkopen van auto’s dan jij en wij. Dus als zij zeggen dat een Mercedes-AMG C 63 S E Performance zónder V8 wel zal verkopen, dan moet je ze het voordeel van de twijfel geven. Of toch niet? Diverse dealers in Duitsland melden teleurstellende verkopen van de nieuwe AMG, wat geruchten aanwakkert dat de V8 terugkomt. Die geruchten helpt Mercedes nu definitief de wereld uit.
AMG-CEO Michael Schiebe bevestigt aan The Drive dat hij ‘definitief ontkent’ dat de V8-motor terugkomt naar de C-klasse en E-klasse. De grotere E-klasse krijgt als AMG trouwens een zes-in-lijn. ‘Ik praat niet graag over andere fabrikanten, maar het lijkt erop dat er nu veel meer prestatiehybrides op de markt komen. Of ze zijn tenminste aangekondigd’, onderbouwt hij. ‘Dus ik denk dat we gelijk hadden toen we zeiden: laten we die kant op gaan.’
Als er wel een V8 zou komen, zou AMG dat nog even stil willen houden
Het gerucht dat de V8-motor terugkwam naar de C- en E-klasse dook begin deze maand op. De reden van de comeback zouden de teleurstellende verkoopcijfers zijn. Als dat model nu in de maak zou zijn (wat dus niet zo is), dan zou het sowieso nog eventjes duren voordat ie uit zou komen. En als het toch wel zo blijkt te zijn, dan zou Mercedes het nu niet aan de grote klok hangen, want dan zou al helemaal niemand meer een viercilinder bestellen.
Mercedes-AMG staat dus achter de keuze om de 4,0-liter V8 uit de C-klasse te halen en er een motor in te leggen die de helft kleiner is. Over de verkoopkansen in Nederland valt nog weinig te zeggen. Momenteel staat er precies één op Nederlands kenteken, en dat is de demo van de importeur (die op dit moment in onze parkeergarage staat). We kunnen ons voorstellen dat klanten eerst een proefrit willen maken voordat ze bestellen, en dat is momenteel dus nog niet mogelijk in Nederland zonder exemplaren.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “AMG neemt alle twijfel weg: ‘De V8 keert niet terug in de C- en E-klasse’”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

AMG geeft toe klanten te verliezen door viercilinder, maar vanwege een andere reden dan je denkt

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Mercedes: ‘V8-liefhebbers stappen over op elektro en gaan ervan houden’

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Mercedes: ‘V8-liefhebbers stappen over op elektro en gaan ervan houden’

Sloopbedrijf redt illegale Mercedes C 63 AMG van crusher, stuurt hem naar Nederland

V8 of niet, Manhart kietelt ook de hybride Mercedes-AMG C 63

AMG bevestigt: Geen V8 meer in de C-klasse, de viercilinder is ‘progressief’

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Time to say goodbye……