
Bij Mercedes en AMG zitten mensen die veel meer verstand hebben van het verkopen van auto’s dan jij en wij. Dus als zij zeggen dat een Mercedes-AMG C 63 S E Performance zónder V8 wel zal verkopen, dan moet je ze het voordeel van de twijfel geven. Of toch niet? Diverse dealers in Duitsland melden teleurstellende verkopen van de nieuwe AMG, wat geruchten aanwakkert dat de V8 terugkomt. Die geruchten helpt Mercedes nu definitief de wereld uit.
AMG-CEO Michael Schiebe bevestigt aan The Drive dat hij ‘definitief ontkent’ dat de V8-motor terugkomt naar de C-klasse en E-klasse. De grotere E-klasse krijgt als AMG trouwens een zes-in-lijn. ‘Ik praat niet graag over andere fabrikanten, maar het lijkt erop dat er nu veel meer prestatiehybrides op de markt komen. Of ze zijn tenminste aangekondigd’, onderbouwt hij. ‘Dus ik denk dat we gelijk hadden toen we zeiden: laten we die kant op gaan.’
Als er wel een V8 zou komen, zou AMG dat nog even stil willen houden
Het gerucht dat de V8-motor terugkwam naar de C- en E-klasse dook begin deze maand op. De reden van de comeback zouden de teleurstellende verkoopcijfers zijn. Als dat model nu in de maak zou zijn (wat dus niet zo is), dan zou het sowieso nog eventjes duren voordat ie uit zou komen. En als het toch wel zo blijkt te zijn, dan zou Mercedes het nu niet aan de grote klok hangen, want dan zou al helemaal niemand meer een viercilinder bestellen.
Mercedes-AMG staat dus achter de keuze om de 4,0-liter V8 uit de C-klasse te halen en er een motor in te leggen die de helft kleiner is. Over de verkoopkansen in Nederland valt nog weinig te zeggen. Momenteel staat er precies één op Nederlands kenteken, en dat is de demo van de importeur (die op dit moment in onze parkeergarage staat). We kunnen ons voorstellen dat klanten eerst een proefrit willen maken voordat ze bestellen, en dat is momenteel dus nog niet mogelijk in Nederland zonder exemplaren.
Eén reactie op “AMG neemt alle twijfel weg: ‘De V8 keert niet terug in de C- en E-klasse’”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

AMG geeft toe klanten te verliezen door viercilinder, maar vanwege een andere reden dan je denkt

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Mercedes: ‘V8-liefhebbers stappen over op elektro en gaan ervan houden’

Sloopbedrijf redt illegale Mercedes C 63 AMG van crusher, stuurt hem naar Nederland

V8 of niet, Manhart kietelt ook de hybride Mercedes-AMG C 63

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per band)

Tesla is niet meer het enige automerk dat herbruikbare raketten de ruimte in schiet

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

Binnenkort kun je heel betaalbaar op vakantie binnen Europa zonder auto of vliegtuig

Time to say goodbye……