
We zagen ‘m al aankomen: de nieuwe tweezits miniroadster van Renault, gebaseerd op de Twingo. Hij zal volgende maand in Genève staan en hij heet Wind. Juist.
De Wind is 3,83 meter lang en heeft een bijzonder vreemd elektrisch wegklapdak dat zich in twaalf seconden opent of sluit. Ongeacht de positie van het dak is er altijd dezelfde hoeveelheid bagageruimte beschikbaar, en dat is uniek in deze klasse.
Verschillende grappen over de Wind dringen zich op. Zo is het vast niet de bedoeling van Renault dat bestuurders van hun nieuweling in de regen voor ‘natte Wind’ uitgemaakt worden. Tja, hadden ze maar iets meer marktonderzoek moeten doen.
Op 2 maart laat Renault deze Wind in Genève. Meer informatie over motoren en uitvoeringen zullen ze daarbij ook bekendmaken.
Meer van TopGear


Renault Wind ook als Gordini

Autotest: Renault Wind 1.6 16V 133 Exception

Twingo Cabriolet op schaal

Huh? Je raadt echt nooit wat nu ineens weer de bestverkochte auto van Nederland is

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Hardrijder komt door een slimme advocaat onder een boete van 204 km/u uit

Je kunt straks ook rode verlichting aan de voorkant van een auto gaan zien – dit is waarom

Waarom 1160 matrixborden in Nederland niet aan geven hoe hard jij mag rijden (terwijl de snelheid wel geldt)

Zo weet je alle over de GP Oostenrijk 2025 in minder dan 120 seconden

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden
