
We zagen ‘m al aankomen: de nieuwe tweezits miniroadster van Renault, gebaseerd op de Twingo. Hij zal volgende maand in Genève staan en hij heet Wind. Juist.
De Wind is 3,83 meter lang en heeft een bijzonder vreemd elektrisch wegklapdak dat zich in twaalf seconden opent of sluit. Ongeacht de positie van het dak is er altijd dezelfde hoeveelheid bagageruimte beschikbaar, en dat is uniek in deze klasse.
Verschillende grappen over de Wind dringen zich op. Zo is het vast niet de bedoeling van Renault dat bestuurders van hun nieuweling in de regen voor ‘natte Wind’ uitgemaakt worden. Tja, hadden ze maar iets meer marktonderzoek moeten doen.
Op 2 maart laat Renault deze Wind in Genève. Meer informatie over motoren en uitvoeringen zullen ze daarbij ook bekendmaken.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Renault Wind ook als Gordini

Autotest: Renault Wind 1.6 16V 133 Exception

Twingo Cabriolet op schaal

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Motorfietsen zijn lastig te flitsen, maar krijgen ze ook boetes?

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

De RDW heeft een simpel trucje bedacht tegen illegale APK’s (en dat blijkt heel effectief)

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Moeten merken niet focussen op betaalbare auto’s in plaats van ChatGPT en autonoom rijden?
