
Vooruit, het is weer zo’n ‘drie keer kijken, nog niets zien’-facelift, maar dit is toch echt de nieuwe Mercedes C-klasse.
Dat aan het uiterlijk weinig veranderde, hoeven wij je niet te vertellen; dat zie je zelf ook wel. Of juist niet, dus. De bumpers, grille en koplampen zijn een klein tikje anders en er is de welhaast onvermijdelijk led-verlichting, maar dan heb je de belangrijkste wijzigingen wel zo´n beetje gehad.
Binnenin is er meer veranderd. Andere, mooiere materialen, een nieuw, CLS-achtig ontwerp voor de middenconsole, sportstuurtje – het ziet er allemaal meteen een stuk frisser uit. Daarnaast profiteert de aanstaande C-klasserijder ook van een aantal technische snufjes die op de duurdere Mercedessen al was ingevoerd – internetten kan nu ook in je C. Elk denkbaar elektronisch veiligheidssysteem (en dat zijn er bij Mercedes nogal wat…) is natuurlijk ook leverbaar.
Ander nieuws betreft de motoren; ook hier geldt dat uit dikkere Benzen bekende, nieuwe motoren hun weg naar de C hebben gevonden. We verheugen ons op voorhand al op de 350 BlueEfficiency, die 306 dolenthousiaste paarden koppelt aan een verbruik van een lousy 6,8 liter per 100 kilometer. Overigens worden alle C’s standaard voorzien van start/stoptechnologie, waardoor het verbruik over de hele linie daalt. Details over prijzen en uitrustingen weten we nog niet, maar die zullen ongetwijfeld vlot na de officiele introductie in Detroit (begin januari) bekend worden.
Meer van TopGear


Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

AMG geeft toe klanten te verliezen door viercilinder, maar vanwege een andere reden dan je denkt

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Er staat weer een enorm schip met 3.000+ auto’s in de fik (en je kunt de oorzaak wel raden)
