
Vooruit, het is weer zo’n ‘drie keer kijken, nog niets zien’-facelift, maar dit is toch echt de nieuwe Mercedes C-klasse.
Dat aan het uiterlijk weinig veranderde, hoeven wij je niet te vertellen; dat zie je zelf ook wel. Of juist niet, dus. De bumpers, grille en koplampen zijn een klein tikje anders en er is de welhaast onvermijdelijk led-verlichting, maar dan heb je de belangrijkste wijzigingen wel zo´n beetje gehad.
Binnenin is er meer veranderd. Andere, mooiere materialen, een nieuw, CLS-achtig ontwerp voor de middenconsole, sportstuurtje – het ziet er allemaal meteen een stuk frisser uit. Daarnaast profiteert de aanstaande C-klasserijder ook van een aantal technische snufjes die op de duurdere Mercedessen al was ingevoerd – internetten kan nu ook in je C. Elk denkbaar elektronisch veiligheidssysteem (en dat zijn er bij Mercedes nogal wat…) is natuurlijk ook leverbaar.
Ander nieuws betreft de motoren; ook hier geldt dat uit dikkere Benzen bekende, nieuwe motoren hun weg naar de C hebben gevonden. We verheugen ons op voorhand al op de 350 BlueEfficiency, die 306 dolenthousiaste paarden koppelt aan een verbruik van een lousy 6,8 liter per 100 kilometer. Overigens worden alle C’s standaard voorzien van start/stoptechnologie, waardoor het verbruik over de hele linie daalt. Details over prijzen en uitrustingen weten we nog niet, maar die zullen ongetwijfeld vlot na de officiele introductie in Detroit (begin januari) bekend worden.
Meer van TopGear


Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

AMG geeft toe klanten te verliezen door viercilinder, maar vanwege een andere reden dan je denkt

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

In Duitsland kun je een bijzondere nieuwe soort benzine aan de pomp krijgen – dit moet je weten

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

Rijkswaterstaat heeft per ongeluk de oplossing ontdekt voor files in Nederland

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook
