
Vooruit, het is weer zo’n ‘drie keer kijken, nog niets zien’-facelift, maar dit is toch echt de nieuwe Mercedes C-klasse.
Dat aan het uiterlijk weinig veranderde, hoeven wij je niet te vertellen; dat zie je zelf ook wel. Of juist niet, dus. De bumpers, grille en koplampen zijn een klein tikje anders en er is de welhaast onvermijdelijk led-verlichting, maar dan heb je de belangrijkste wijzigingen wel zo´n beetje gehad.
Binnenin is er meer veranderd. Andere, mooiere materialen, een nieuw, CLS-achtig ontwerp voor de middenconsole, sportstuurtje – het ziet er allemaal meteen een stuk frisser uit. Daarnaast profiteert de aanstaande C-klasserijder ook van een aantal technische snufjes die op de duurdere Mercedessen al was ingevoerd – internetten kan nu ook in je C. Elk denkbaar elektronisch veiligheidssysteem (en dat zijn er bij Mercedes nogal wat…) is natuurlijk ook leverbaar.
Ander nieuws betreft de motoren; ook hier geldt dat uit dikkere Benzen bekende, nieuwe motoren hun weg naar de C hebben gevonden. We verheugen ons op voorhand al op de 350 BlueEfficiency, die 306 dolenthousiaste paarden koppelt aan een verbruik van een lousy 6,8 liter per 100 kilometer. Overigens worden alle C’s standaard voorzien van start/stoptechnologie, waardoor het verbruik over de hele linie daalt. Details over prijzen en uitrustingen weten we nog niet, maar die zullen ongetwijfeld vlot na de officiele introductie in Detroit (begin januari) bekend worden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

AMG geeft toe klanten te verliezen door viercilinder, maar vanwege een andere reden dan je denkt

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

Als je een motorrijder op zijn helm ziet tikken, kun je (ook in de auto) maar beter oppassen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden
