Porsche geeft ons een kijkje in het binnenste van de Panamera. Bovendien maakt de importeur ook maar direct de prijzen bekend. Toch moet je nog even geduld hebben. De vreemde eend staat pas vanaf 12 september bij de dealer.
 
Over het design van de vierzitter kunnen we kort zijn: spuuglelijk! Het interieur daarentegen, en daar vertoef je als bestuurder zijnde immers het meeste, ziet er niet onaardig uit. Sterker nog, het oogt bijzonder fraai. Voor de freak: er zijn dertien kleur- en leersoort combinaties te maken en op de optielijst prijkt een heus surround-soundsysteem van Burmester. Nooit van gehoord? Wij ook niet, maar het schijnt best goed te zijn. Wat te denken van zestien speakers (1.000 Watt) en een actieve subwoofer (300 Watt)?
 
De echte purist zal dat audiosysteempje worst zijn en prefereert de klanken van de V8-krachtbron. Of koopt een echte Porsche-fanaat geen Panamera? Goed, voor de aandrijving blijft het vooralsnog bij de direct ingespoten 4,8-liter V8, echter wel in diverse uitvoeringen. Bij de instapper (S) met 400 pk vloeien de aandrijfkrachten via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen. Nul naar honderd duurt 5,4 seconden en de top ligt op 283 km/u. PDK is een optie. De Panamera S met PDK is er vanaf 137.500 euro. Diezelfde versie met vierwielaandrijving (4S) snelt 0,4 seconde sneller naar de honderd en verlaat voor 143.750 euro het dealerpand. PDK is dan standaard.
 
Topper vormt natuurlijk de onvermijdelijke Turbo. De 4.8 V8 levert vervolgens 500 pk en accelereert in 4,2 tellen naar de 100 km/u. De topsnelheid bedraagt 303 km/u. PDK is net als 4WD standaard. Porsche vraagt voor de Panamera Turbo een lieve som van 191.400 euro. Tot slot nog wat algemene info. De Panamera met PDK-bak beschikt eveneens over een Auto Start-/Stopfunctie. Zodra de auto stilstaat en je houdt de rem ingedrukt, schakelt de motor automatisch uit.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)