
Maakt het je echt uit dat de nieuwe Aston Martin DB12 Volante een V8 van AMG heeft en dat ie 680 pk produceert? En dat is in 3,7 seconden op de honderd zit vanuit stilstand? Of dat de topsnelheid 325 km/u is? Of dat de bandbreedte van de adaptieve dempers met 500 procent is toegenomen? Oké, dat laatste kan nog weleens lekker zijn tijdens lange ritten.
Het belangrijkste van cabrio van Aston Martin is dat hij je gedachten direct transporteert naar een lange zonnige rit langs de Franse kust. Alleen door al naar deze Aston Martin DB12 Volante te kijken – en dat is wel gelukt. De zomerse foto’s helpen hier een handje bij. De motor en alle techniek aan boord zijn bijzaken – het gaat om het gevoel dat deze cabriolet geeft.
De elektrische softtop van de Aston Martin DB12 Volante
Vooruit, niet geheel onbelangrijk is de techniek van het dak. De softtop opent elektrisch in 14 seconden en het sluiten duurt twee seconden langer. Dit kan tot snelheden van 50 km/u. Opgevouwen is de softtop slechts 260 millimeter hoog, wat weer iets scheelt in de bagageruimte. Hoe groot de bagageruimte is, communiceert Aston nog niet. Het interieur is verder hetzelfde als de dichte DB12.
Zit het dak dicht, dan kun je extra genieten van de 15 speakers en 1.170 Watt aan audiovermogen. Met het dak open kan iedereen om je heen er ook van genieten. De Q-afdeling van Aston Martin kan alle bijzondere wensen die je hebt ook nog uitvoeren. Aan het einde van dit jaar moeten de eerste leveringen beginnen. Laat hem dus maar leveren in Madeira of Bonaire.
Meer van TopGear


Is het einde van zwarte wielen daar met deze nieuwe trend op komst?

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

VIDEO: Is de Aston Martin DB12 Volante de mooiste nieuwe auto ter wereld?

Waarom de Aston Martin DB12 de beste auto van 2023 is voor lange afstanden

Aston Martin DB12 review: De beste Aston Martin ooit?

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)
