
Ja, dit is een Aston Martin Vantage AMR Pro die je op de openbare weg mag rijden zonder dat die direct in beslag wordt genomen door ome agent. Wel wensen we je veel succes met drempels en kuilen in de weg, want bodemvrijheid kent deze AMR Pro niet. Een extra grote bocht maken om fietsers heen is ook wel handig. De vleugel is zo groot dat je er waarschijnlijk een vliegbrevet voor nodig hebt.
We adviseren je van te voren even aan appje te sturen in de buurtap. Je omwonenden zijn wel een waarschuwing verschuldigd voordat je de V8 in de ochtend start. Onder de kap ligt de bekende 4,7-liter V8 met 516 pk. Dat vermogen hoor je uit beide uitlaten komen die niet veel dempende werking hebben bij een AMR Pro. Een sprintje naar de 100 km/u kost je net iets minder dan vier seconden, als je tractie hebt natuurlijk.
Hoe wild de Aston Martin Vantage AMR Pro er van de buitenkant uit ziet, zo bescheiden is het interieur. Oké, er zit een rolkooi in, maar verder oogt het interieur erg luxe. Er is een normaal stuur en een deftig middenconsole met zelfs een bekerhouder en USB-C-poorten. Het alcantara ziet er nog zo goed als nieuw uit. Dat komt doordat het dat ook is. Er is nog geen 190 kilometer in gereden.
Wat kost de Aston Martin Vantage AMR Pro?
Denk je nu, ik wil een lastpost zijn voor mijn buren of ik wil gewoon een unieke auto hebben, dan is dit je kans. De Aston Martin Vantage AMR Pro staat te koop in Engeland bij H.R.Owen. Even wachten tot de pond goed staat ten opzichte van de euro en hij kost je iets meer dan 7 ton. Dan heb je wel een vechtmachine die je mag gebruiken op de openbare weg, om mee te cruisen natuurlijk.
Meer van TopGear


Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Speed Week 2024: coupés op het circuit

Is deze nieuwe AM Vantage F1-safetycar wel snel genoeg voor Max Verstappen?

De nieuwe Aston Martin Vantage is krachtiger dan de 911 Turbo S

Aston Martin verdient leuk aan de F1, maar niet per se aan het raceteam

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Met dit slimme trucje van Google Maps bespaar je geld als je met de auto op vakantie gaat

Het CJIB gaat wegens foutje verkeersboetes terugbetalen – deze boetes komen in aanmerking

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

Bij jouw volgende auto moet je misschien zelfs extra betalen voor achterlichten
