
Tweederde van de Audi A6-klanten rijdt ’t liefst benzine. Daarom is het vreemd dat de A6 sinds zijn introductie in februari niet leverbaar was met benzinemotoren. We mochten wel al in de A6 45 TFSI rijden, maar kopen? Doe niet zo mal. De reden van het uitstel is niet helemaal bekend, maar vermoedelijk liet een rode stempel van de WLTP zijn nare gezicht zien in Ingolstadt.
De Audi A6 45 TFSI is nu dan toch te bestellen. Voorin ligt een oudgediende: de 2,0-liter TFSI-motor die de Volkswagen Groep werkelijk overal in legt. Van Volkswagen Golf GTI tot Skoda Superb en nu dus ook de A6. In de Audi produceert ie 254 pk, waardoor de sedan in 7 seconden naar de 100 km/u accelereert. De topsnelheid is 250 km/u
Audi A6 45 TFSI krijgt elektrohulp
De 2.0 TFSI wordt bijgestaan door een lichte elektrificatie van 48 volt. Het systeem wint energie terug bij het remmen en verlaagt het brandstofverbruik met zo’n 0,3 liter per 100 kilometer. Standaard is de Audi A6 45 TFSI voorzien van een automaat. Vierwielaandrijving is een optie.
De Audi A6 45 TFSI kost minimaal 65.860 euro voor de sedan. De Avant-variant (dat is grappig, want Volkswagen-stationwagens heten variant) kost ten minste 69.260 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Volkswagen bedenkt elektrische auto, maar dan wel met benzinemotor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Deze kleine foutjes in de Netflix-hit iHostage zien alleen autoliefhebbers
