
Tweederde van de Audi A6-klanten rijdt ’t liefst benzine. Daarom is het vreemd dat de A6 sinds zijn introductie in februari niet leverbaar was met benzinemotoren. We mochten wel al in de A6 45 TFSI rijden, maar kopen? Doe niet zo mal. De reden van het uitstel is niet helemaal bekend, maar vermoedelijk liet een rode stempel van de WLTP zijn nare gezicht zien in Ingolstadt.
De Audi A6 45 TFSI is nu dan toch te bestellen. Voorin ligt een oudgediende: de 2,0-liter TFSI-motor die de Volkswagen Groep werkelijk overal in legt. Van Volkswagen Golf GTI tot Skoda Superb en nu dus ook de A6. In de Audi produceert ie 254 pk, waardoor de sedan in 7 seconden naar de 100 km/u accelereert. De topsnelheid is 250 km/u
Audi A6 45 TFSI krijgt elektrohulp
De 2.0 TFSI wordt bijgestaan door een lichte elektrificatie van 48 volt. Het systeem wint energie terug bij het remmen en verlaagt het brandstofverbruik met zo’n 0,3 liter per 100 kilometer. Standaard is de Audi A6 45 TFSI voorzien van een automaat. Vierwielaandrijving is een optie.
De Audi A6 45 TFSI kost minimaal 65.860 euro voor de sedan. De Avant-variant (dat is grappig, want Volkswagen-stationwagens heten variant) kost ten minste 69.260 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Dit zijn de acht goedkoopste tiencilinder youngtimers van Nederland

De Audi A6 Avant e-tron is nu elektrisch, hoe bevalt ie? (review)

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

De nieuwe Audi RS 5 gaat op twee vlakken dikker worden dan de C 63 AMG

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Volkswagen Passat met GTI-motor is ideaal voor mensen met zware trailers (of veel haast)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Het grootste probleem van een benzinemotor kost jou een hoop geld – en daar moet deze uitvinding iets aan doen

Jouw toekomstige auto krijgt een airbag op een vreemde plek, maar dat heeft een goede reden

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Volkswagen heeft goed nieuws voor wie voorlopig geen zin heeft in dat elektrische gedoe

Reacties