
Na de reguleire versie op benzine en de geheel elektrische e-tron is hier eindelijk de derde en misschien wel belangrijkste telg, de Audi A6 e-hybrid. Dat is een plug-in hybride met benzinemotor én elektromotor. Ideaal voor mensen die benzine te ouderwets vinden, maar de stap naar elektrisch nog niet durven te maken. Althans, zo zouden we het kunnen brengen. Feit is dat dankzij de elektromotor de CO2-uitstoot daalt, waardoor het BPM-bedrag lager wordt.
Dus als je benzine gaat rijden, kies dan automatisch de plug-in hybride. Dan krijg je het meeste waar voor je geld, ook in dit geval. Audi pakt namelijk flink uit. De Audi A6 e-hybrid heeft een 2,0-liter TFSI-motor (252 pk) en een elektromotor. Samen leveren die 299 pk en 450 Nm. Er is ook een sterkere variant met 367 pk en 500 Nm. Standaard krijg je altijd vierwielaandrijving én vierwielbesturing.
Hoogtepunten van Audi A6 e-hybrid
- Plug-in hybride uitvoering van de Audi A6,
- Zowel limousine (sedan) als Avant (stationwagon)
- 299 pk of 367 pk
- Standaard vierwielaandrijving en vierwielbesturing
- Tot 102 kilometer elektrische range
Audi A6 e-hybrid interieur

Het interieur van de Audi A6 e-hybrid is gelijk aan dat van de reguliere A6. Dat betekent een vrij Duits interieur waarbij gezelligheid niet bovenaan het lijstje stond. Maar er is ook goed nieuws, want tijdelijk zijn de Tech-pakketten een stuk goedkoper gemaakt. Ook zijn er diverse Audi Exclusive-opties beschikbaar om de auto naar smaak aan te kleden.
Indien mogelijk: Wat is de actieradius van Audi A6 e-hybrid?
Het belangrijkst is natuurlijk hoever je kunt komen op de elektromotor. De Audi A6 e-hybrid heeft een elektrische actieradius van maximaal 102 kilometer. Het is natuurlijk afhankelijk welke uitvoering je bestelt. Bestel je de grootst mogelijk wielen (21 inch maar liefst), dan kom je iets minder ver. Ook de Avant komt minder ver, maar haalt alsnog meer dan 100 kilometer, aldus Audi.
En wat is de prijs dan?
De hybride-versie is duur en goedkoop tegelijkertijd. Allereerst eventjes de prijs: de Audi A6 e-hybrid kost 69.990 euro. Dat is 5.000 euro meer dan de benzine met voorwielaandrijving. Aan de andere kant heb je dus wel een Audi A6 met bijna 300 pk en vierwielaandrijving. Je komt er zeker niet bekaaid vanaf. De S Line Competition met 367 pk is er vanaf 77.990 euro, maar dan zit het meeste dat je nodig hebt er wel op. Alle prijzen gelden voor de limousine, de Avant is altijd precies 2.000 euro duurder.

Wanneer komt de Audi A6 e-hybrid?
Je kan de de tweemotorige Audi bestellen van af 8 mei. Scherpe lezers zullen ons erop wijzen dat dat aanstaande donderdag is. De eerste exemplaren van de Audi A6 e-hybrid staat dan in juli 2025 bij de dealer. Dus als je nu bestelt, kun je er nog mee op zomervakantie. Niets is zo leuk als een roadtrip met een nieuwe auto.
Wat zijn de alternatieven?
- BMW 530e xDrive
- Mercedes E 300 e 4Matic
- Volvo V90 T8 AWD
Dit is een kort overzichtje. De BMW 5-serie en Mercedes E-klasse zijn directe concurrenten, die je ook kunt krijgen als stationwagon. Vierwielaandrijving is bij die versies optioneel, maar standaard heb je bij die twee achterwielaandrijving, zoals het hoort. Dan nog is de Audi fractioneel goedkoper. Verder zijn ze erg aan elkaar gewaagd. Buitenbeetje is de wat oudere doch erg fraaie Volvo V90, die binnenkort helaas uit productie gaat.


Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Je krijgt nu 9.000 euro korting op de meest gestolen auto in Nederland (als je niet op het merkje let)

Deze moderne ‘Duitse’ camper heeft een actieradius 2.500 kilometer

Met dit type auto wordt het belangrijker dat je de (duurdere) Euro 98-benzine tankt

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Deze moderne ‘Duitse’ camper heeft een actieradius 2.500 kilometer

Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

Plug-in hybrides gaan in Nederland duizenden euro’s duurder worden, hoe komt dat?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse wordt nu eindelijk interessant in Nederland

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt
