
De verwarrende nieuwe namenstructuur van Audi, waarbij ze de motorinhoud achterwege laten en een cijfer zoals 55 gebruiken, begint met de komst van de nieuwe Audi e-tron eindelijk tot zijn recht te komen. Ongeacht of het nu gaat om een Audi met een verbrandingsmotor of een EV, je kunt uit het cijfer herleiden hoe krachtig de auto ongeveer is.
De bestaande Audi e-tron met 408 pk heet officieel de e-tron 55, en er is bijvoorbeeld ook een Q5 55 TFSI en een Audi A8 55 TFSI. Al deze modellen hebben vermogens tussen de 330 en 430 pk. De nieuwe EV van het merk, de Audi e-tron 50, is dus minder bedeeld – met 313 pk. De nieuwste elektro-SUV krijgt een kleiner accupakket (71 kWh) en een schappelijker prijs.
De Audi e-tron 50 is er voor mensen die uit de voeten kunnen met een actieradius van 300 kilometer en genoegen nemen met een 0-100-acceleratietijd van 7 seconden. Het systeem werkt net als bij de 55 op 400 volt. De Audi e-tron 50 gebruikt voornamelijk de achterste elektromotor voor de aandrijving. Als de situatie erom vraagt, springt de elektromotor op de vooras bij.
De nieuwe Audi e-tron 50 is binnenkort te reserveren. Een prijs is op dit moment nog niet bekend. De vanafprijs van de e-tron 55 is 84.100 euro. Daar mag je dus de prijs van 24 kWh van af halen.
Meer van TopGear


Plannen Audi-fabriek Brussel bekend, hadden we niet meer EV’s moeten kopen?

Waarom boze Audi-medewerkers in België 200 autosleutels hebben verstopt

Zo open je een Audi e-tron wanneer batterij leeg is

De elektrische e-tron heet nu Audi Q8 e-tron, om het net even wat verwarrender te maken

Bumperschade op Audi kost 32.000 euro

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Goed reactievermogen van politieagent bij achtervolging (180+) voorkomt een hoop ellende

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje

Automerk waar je nog nooit van gehoord hebt (maar hier al jaren is), sluit alweer de showrooms in Nederland

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen
