Audi e-tron 50 is de nieuwe instapper

Met een lager vermogen en een kleinere actieradius

Audi e-tron 50 wit
Audi e-tron 50 interieur
Audi e-tron 50 wit
Audi e-tron 50 wit
Audi e-tron 50 wit
Audi e-tron 50 wit
Audi e-tron 50 wit
Audi e-tron 50 wit
Audi e-tron 50 interieur
Audi e-tron 50 wit
Audi e-tron 50 wit
Audi e-tron 50 wit
Audi e-tron 50 wit
Audi e-tron 50 wit

De verwarrende nieuwe namenstructuur van Audi, waarbij ze de motorinhoud achterwege laten en een cijfer zoals 55 gebruiken, begint met de komst van de nieuwe Audi e-tron eindelijk tot zijn recht te komen. Ongeacht of het nu gaat om een Audi met een verbrandingsmotor of een EV, je kunt uit het cijfer herleiden hoe krachtig de auto ongeveer is.

De bestaande Audi e-tron met 408 pk heet officieel de e-tron 55, en er is bijvoorbeeld ook een Q5 55 TFSI en een Audi A8 55 TFSI. Al deze modellen hebben vermogens tussen de 330 en 430 pk. De nieuwe EV van het merk, de Audi e-tron 50, is dus minder bedeeld – met 313 pk. De nieuwste elektro-SUV krijgt een kleiner accupakket (71 kWh) en een schappelijker prijs.

De Audi e-tron 50 is er voor mensen die uit de voeten kunnen met een actieradius van 300 kilometer en genoegen nemen met een 0-100-acceleratietijd van 7 seconden. Het systeem werkt net als bij de 55 op 400 volt. De Audi e-tron 50 gebruikt voornamelijk de achterste elektromotor voor de aandrijving. Als de situatie erom vraagt, springt de elektromotor op de vooras bij.

De nieuwe Audi e-tron 50 is binnenkort te reserveren. Een prijs is op dit moment nog niet bekend. De vanafprijs van de e-tron 55 is 84.100 euro. Daar mag je dus de prijs van 24 kWh van af halen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws