
Dat je over een paar jaar geen kortademige driecilinder met 60 pk meer kunt kopen, daar zal niemand echt heel rouwig om zijn. Het zijn grappig genoeg de auto’s die je waarschijnlijk toch nooit zelf zult kopen, die je het meest gaat missen. Bijvoorbeeld een Audi R8 met een V10-motor. En niet alleen de liefhebbers, maar ook de automerken vinden het heus wel jammer.
De Audi R8 met een benzinemotor sneuvelt ook voor een elektrische toekomst. De Amerikaanse tak van Audi neemt daarom afscheid van de R8 met de video The Last Lap. Het is een gelikte video waar alle generaties een keer aan bod komen. En een hoop disclaimers dat de dingen die je ziet zijn uitgevoerd op afgesloten wegen én dat je niet overal zomaar mag parkeren. Amerikaans, zoals we al zeiden.
Mooie beelden, weinig inhoud
Het zijn lekkere beelden van de R8, maar verder gebeurt er niet zoveel. Een J-bocht maken op een stoffige ondergrond kan iedereen wel. Er ontbreekt een verhaal, een opbouw en vooral de emotie. We hadden liever een vervolg gezien van de sterke video die Porsche maakte toen Audi stopte met Le Mans. Voor zo’n belangrijk boegbeeld voor het merk, hadden we wel iets doordachters verwacht.
Wie weet komt Audi in Duitsland nog met een passender afscheid van de R8 met benzinemotor. Overigens schrapt het merk de R8 waarschijnlijk niet in z’n volledigheid; er zijn hardnekkige geruchten over een volledig elektrische supercar. Maar de V10-motor is in ieder geval morsdood bij Audi. En dat is best een beetje jammer.
Meer van TopGear


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft
