
Dat je over een paar jaar geen kortademige driecilinder met 60 pk meer kunt kopen, daar zal niemand echt heel rouwig om zijn. Het zijn grappig genoeg de auto’s die je waarschijnlijk toch nooit zelf zult kopen, die je het meest gaat missen. Bijvoorbeeld een Audi R8 met een V10-motor. En niet alleen de liefhebbers, maar ook de automerken vinden het heus wel jammer.
De Audi R8 met een benzinemotor sneuvelt ook voor een elektrische toekomst. De Amerikaanse tak van Audi neemt daarom afscheid van de R8 met de video The Last Lap. Het is een gelikte video waar alle generaties een keer aan bod komen. En een hoop disclaimers dat de dingen die je ziet zijn uitgevoerd op afgesloten wegen én dat je niet overal zomaar mag parkeren. Amerikaans, zoals we al zeiden.
Mooie beelden, weinig inhoud
Het zijn lekkere beelden van de R8, maar verder gebeurt er niet zoveel. Een J-bocht maken op een stoffige ondergrond kan iedereen wel. Er ontbreekt een verhaal, een opbouw en vooral de emotie. We hadden liever een vervolg gezien van de sterke video die Porsche maakte toen Audi stopte met Le Mans. Voor zo’n belangrijk boegbeeld voor het merk, hadden we wel iets doordachters verwacht.
Wie weet komt Audi in Duitsland nog met een passender afscheid van de R8 met benzinemotor. Overigens schrapt het merk de R8 waarschijnlijk niet in z’n volledigheid; er zijn hardnekkige geruchten over een volledig elektrische supercar. Maar de V10-motor is in ieder geval morsdood bij Audi. En dat is best een beetje jammer.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Vergeet elektrisch rijden: Een gebruikte Audi R8 is nu goedkoper dan een gangbare EV

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
