
Dat je over een paar jaar geen kortademige driecilinder met 60 pk meer kunt kopen, daar zal niemand echt heel rouwig om zijn. Het zijn grappig genoeg de auto’s die je waarschijnlijk toch nooit zelf zult kopen, die je het meest gaat missen. Bijvoorbeeld een Audi R8 met een V10-motor. En niet alleen de liefhebbers, maar ook de automerken vinden het heus wel jammer.
De Audi R8 met een benzinemotor sneuvelt ook voor een elektrische toekomst. De Amerikaanse tak van Audi neemt daarom afscheid van de R8 met de video The Last Lap. Het is een gelikte video waar alle generaties een keer aan bod komen. En een hoop disclaimers dat de dingen die je ziet zijn uitgevoerd op afgesloten wegen én dat je niet overal zomaar mag parkeren. Amerikaans, zoals we al zeiden.
Mooie beelden, weinig inhoud
Het zijn lekkere beelden van de R8, maar verder gebeurt er niet zoveel. Een J-bocht maken op een stoffige ondergrond kan iedereen wel. Er ontbreekt een verhaal, een opbouw en vooral de emotie. We hadden liever een vervolg gezien van de sterke video die Porsche maakte toen Audi stopte met Le Mans. Voor zo’n belangrijk boegbeeld voor het merk, hadden we wel iets doordachters verwacht.
Wie weet komt Audi in Duitsland nog met een passender afscheid van de R8 met benzinemotor. Overigens schrapt het merk de R8 waarschijnlijk niet in z’n volledigheid; er zijn hardnekkige geruchten over een volledig elektrische supercar. Maar de V10-motor is in ieder geval morsdood bij Audi. En dat is best een beetje jammer.
Meer van TopGear


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Als je goedkoop boodschappen wil doen in Duitsland, heb je aan je rijbewijs niet voldoende

Speciale feest-Volkswagen met 326 pk komt nu ook naar Nederland

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Geen maximumsnelheid in Nederland? Dat kan prima, volgens dit onderzoek

Helemaal zelfstandig rijdende vrachtwagens lopen tegen een grappig probleem aan in de VS

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Pas op: op deze dag is de volgende week de beruchte Flitsmarathon in Nederland (én de rest van Europa)

In deze Europese vakantiestreken zijn flitspalen vanaf nu uitgeschakeld – dit is waarom
