
Bij sommige opgeflufte modellen is het zoeken naar verandering, bij de Audi R8 facelift kun je er niet omheen. Kijk ‘m in de ogen en huiver: de vernieuwde Audi R8 is boos. Zowel de Coupé als de Spyder keken het kunstje af bij de vernieuwde Audi R8 GT3 Evo en staan klaar om je lunchgeld af te pakken.
De veranderde elementen die je in één oogopslag kunt zien: een bredere frontsplitter, grotere luchtinlaten, grotere diffuser en een plattere grille. Twee enorme uitlaten en standaard 19 inch lichtmetalen velgen maken ‘m af. Al zouden wij gaan voor de optionele – en ultralichte – 20 inch velgen.
Je kunt je nieuwe R8 aankleden met drie exterieurpakketten, de grootste verschillen zitten ‘m dan in afwerking van splitterspul en kleine stijlelementjes. Oh, en je kunt de Audi-ringen hoogglans zwart laten spuiten. Audi serveert al deze V10-lekkerheid in twee nieuwe kleuren: Kemora Gray en Ascari Blue.
Audi R8 V10 Plus wordt Audi R8 V10 performance
Opvallend: bij de introductie van de vernieuwde Audi R8 komt de R8 V10 Plus te vervallen. De krachtigste R8 die je kunt bestellen wordt omgedoopt tot V10 performance. Het vermogen van de performance ligt op 620 pk en 580 Nm.
Koop je een V10 performance met een vast dak, dan doe je het 0-100 km/u-sprintje in 3,1 seconden en ligt je topsnelheid op 331 km/u. Heb je liever een Spyder, dan heb je 3,2 seconden nodig om van 0 naar 100 km/u te schieten en moet je het doen met een topsnelheid van 329 km/u.
Ook de prestaties van de V10 zonder ‘performance’ groeien en wel van 540 pk en 540 Nm naar 570 pk en 550 Nm. De R8 Coupé klaart de 0-100 km/u in 3,4 seconden en heeft een topsnelheid van 324 km/u, de Spyder doet de klus in 3,5 seconden en zijn top ligt op 322 km/u.
De nieuwe Audi R8 rijdt stabieler en preciezer, zo schijnt
Als we Audi mogen geloven, dan is de Audi R8 facelift bovendien stabieler, preciezer en levert ie betere feedback. Onder andere vanwege een verbeterde elektromechanische stuurbekrachtiging en het aangescherpte (en optionele) Dynamic Steering. Vanaf het eerste kwartaal staat de Audi R8 facelift bij de Nederlandse dealers, vanaf begin 2019 is hij te bestellen. Wat ie moet kosten is nog niet duidelijk.
Zo klinkt de Audi R8 facelift


We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Vergeet elektrisch rijden: Een gebruikte Audi R8 is nu goedkoper dan een gangbare EV

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Goed reactievermogen van politieagent bij achtervolging (180+) voorkomt een hoop ellende

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

hij lijkt best wel op de audi tt vind je niet