
Bij sommige opgeflufte modellen is het zoeken naar verandering, bij de Audi R8 facelift kun je er niet omheen. Kijk ‘m in de ogen en huiver: de vernieuwde Audi R8 is boos. Zowel de Coupé als de Spyder keken het kunstje af bij de vernieuwde Audi R8 GT3 Evo en staan klaar om je lunchgeld af te pakken.
De veranderde elementen die je in één oogopslag kunt zien: een bredere frontsplitter, grotere luchtinlaten, grotere diffuser en een plattere grille. Twee enorme uitlaten en standaard 19 inch lichtmetalen velgen maken ‘m af. Al zouden wij gaan voor de optionele – en ultralichte – 20 inch velgen.
Je kunt je nieuwe R8 aankleden met drie exterieurpakketten, de grootste verschillen zitten ‘m dan in afwerking van splitterspul en kleine stijlelementjes. Oh, en je kunt de Audi-ringen hoogglans zwart laten spuiten. Audi serveert al deze V10-lekkerheid in twee nieuwe kleuren: Kemora Gray en Ascari Blue.
Audi R8 V10 Plus wordt Audi R8 V10 performance
Opvallend: bij de introductie van de vernieuwde Audi R8 komt de R8 V10 Plus te vervallen. De krachtigste R8 die je kunt bestellen wordt omgedoopt tot V10 performance. Het vermogen van de performance ligt op 620 pk en 580 Nm.
Koop je een V10 performance met een vast dak, dan doe je het 0-100 km/u-sprintje in 3,1 seconden en ligt je topsnelheid op 331 km/u. Heb je liever een Spyder, dan heb je 3,2 seconden nodig om van 0 naar 100 km/u te schieten en moet je het doen met een topsnelheid van 329 km/u.
Ook de prestaties van de V10 zonder ‘performance’ groeien en wel van 540 pk en 540 Nm naar 570 pk en 550 Nm. De R8 Coupé klaart de 0-100 km/u in 3,4 seconden en heeft een topsnelheid van 324 km/u, de Spyder doet de klus in 3,5 seconden en zijn top ligt op 322 km/u.
De nieuwe Audi R8 rijdt stabieler en preciezer, zo schijnt
Als we Audi mogen geloven, dan is de Audi R8 facelift bovendien stabieler, preciezer en levert ie betere feedback. Onder andere vanwege een verbeterde elektromechanische stuurbekrachtiging en het aangescherpte (en optionele) Dynamic Steering. Vanaf het eerste kwartaal staat de Audi R8 facelift bij de Nederlandse dealers, vanaf begin 2019 is hij te bestellen. Wat ie moet kosten is nog niet duidelijk.
Zo klinkt de Audi R8 facelift
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Vergeet elektrisch rijden: Een gebruikte Audi R8 is nu goedkoper dan een gangbare EV

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

hij lijkt best wel op de audi tt vind je niet