
Bij sommige opgeflufte modellen is het zoeken naar verandering, bij de Audi R8 facelift kun je er niet omheen. Kijk ‘m in de ogen en huiver: de vernieuwde Audi R8 is boos. Zowel de Coupé als de Spyder keken het kunstje af bij de vernieuwde Audi R8 GT3 Evo en staan klaar om je lunchgeld af te pakken.
De veranderde elementen die je in één oogopslag kunt zien: een bredere frontsplitter, grotere luchtinlaten, grotere diffuser en een plattere grille. Twee enorme uitlaten en standaard 19 inch lichtmetalen velgen maken ‘m af. Al zouden wij gaan voor de optionele – en ultralichte – 20 inch velgen.
Je kunt je nieuwe R8 aankleden met drie exterieurpakketten, de grootste verschillen zitten ‘m dan in afwerking van splitterspul en kleine stijlelementjes. Oh, en je kunt de Audi-ringen hoogglans zwart laten spuiten. Audi serveert al deze V10-lekkerheid in twee nieuwe kleuren: Kemora Gray en Ascari Blue.
Audi R8 V10 Plus wordt Audi R8 V10 performance
Opvallend: bij de introductie van de vernieuwde Audi R8 komt de R8 V10 Plus te vervallen. De krachtigste R8 die je kunt bestellen wordt omgedoopt tot V10 performance. Het vermogen van de performance ligt op 620 pk en 580 Nm.
Koop je een V10 performance met een vast dak, dan doe je het 0-100 km/u-sprintje in 3,1 seconden en ligt je topsnelheid op 331 km/u. Heb je liever een Spyder, dan heb je 3,2 seconden nodig om van 0 naar 100 km/u te schieten en moet je het doen met een topsnelheid van 329 km/u.
Ook de prestaties van de V10 zonder ‘performance’ groeien en wel van 540 pk en 540 Nm naar 570 pk en 550 Nm. De R8 Coupé klaart de 0-100 km/u in 3,4 seconden en heeft een topsnelheid van 324 km/u, de Spyder doet de klus in 3,5 seconden en zijn top ligt op 322 km/u.
De nieuwe Audi R8 rijdt stabieler en preciezer, zo schijnt
Als we Audi mogen geloven, dan is de Audi R8 facelift bovendien stabieler, preciezer en levert ie betere feedback. Onder andere vanwege een verbeterde elektromechanische stuurbekrachtiging en het aangescherpte (en optionele) Dynamic Steering. Vanaf het eerste kwartaal staat de Audi R8 facelift bij de Nederlandse dealers, vanaf begin 2019 is hij te bestellen. Wat ie moet kosten is nog niet duidelijk.
Zo klinkt de Audi R8 facelift


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

hij lijkt best wel op de audi tt vind je niet