Audi R8 GT3 Evo kijkt gemener dan ooit

Vergeet plug-in hybride-spul - de vernieuwde langeafstandsracer van Audi is hier

Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo spoiler
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo zijaanzicht
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo bovenaanzicht
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo diffuser
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo canard splitter
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo logo
Foto('s): Audi AGAudi R8 GT3 Evo
Audi R8 GT3 Evo
Audi R8 GT3 Evo
Audi R8 GT3 Evo
Audi R8 GT3 Evo
Audi R8 GT3 Evo
Audi R8 GT3 Evo spoiler
Audi R8 GT3 Evo zijaanzicht
Audi R8 GT3 Evo bovenaanzicht
Audi R8 GT3 Evo diffuser
Audi R8 GT3 Evo
Audi R8 GT3 Evo canard splitter
Audi R8 GT3 Evo logo
Audi R8 GT3 Evo

Dit is de nieuwe Audi R8 GT3 Evo – en hij ziet eruit alsof ie elk moment je lunchgeld kan afpakken. Het is de herziene versie van de oude GT3-racer. Omdat ook raceauto’s een midlifecrisis krijgen. Bovendien zijn er elementen te spotten die je kunt verwachten op de aankomende facelift van de straatlegale R8.

De nieuwe lampen en de driedelige brievenbus onder de motorkap van de Audi R8 GT3 Evo zou je over een tijdje nog best kunnen terugzien op de reguliere Audi R8. Maar pin ons er niet op vast. Bij de Audi R8 GT3 Evo zijn de nieuwe gaten onderdeel van de verbeterde koeling en betere aerodynamica.

De Audi R8 GT3 Evo is niet sneller

Je zou verwachten dat de nieuwe racer scherper, sneller of spannender is. Audi kreeg van zijn clientèle echter andere wensen te horen. De verbeteringen zorgen er daarom voor dat de Audi R8 GT3 Evo veiliger is en goedkoper is om te onderhouden. En dat maakt racen ook een stuk leuker.

‘Ons doel was niet om een snellere rondetijd neer te zetten’, zegt Chris Reinke, hoofd van Audi Customer Racing. ‘De Balance of Performance nivelleert de prestaties van alle auto’s.’ De reglementen zorgen ervoor dat de auto’s in de race gelijk presteren.

Als ze de auto sneller zouden maken, krijgen de coureurs enkel strafgewicht of minder vermogen van de raceleiding. Zo heeft de Audi R8 GT3 Evo bijvoorbeeld rond de 500 pk, terwijl de R8 V10 Plus 610 pk heeft.

Prijs Audi R8 GT3 Evo

Hebben? De Audi R8 GT3 Evo kost 398.000 euro. BPM is niet nodig, want de auto mag de straat niet op. Als je nu bestelt, krijg je ‘m al in november en dan kun je al aanhaken bij de eerste races in januari. Verleidelijk.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken