
Krijg jij vlinders in je buik van luidruchtige V10-motoren? Nou, dan hebben we minder leuk nieuws voor je. Audi is namelijk van plan om de enige supercar in hun wagenpark, de Audi R8, in 2022 uitsluitend te voorzien van een volledig elektrische motor.
Of is het maar een gerucht?
Althans, dat zeggen de geruchten op het internet. ‘Benzinevarianten worden afgeschaft’, schijnt een hoge pief bij Audi te hebben gezegd tegen het Britse Autocar. Beter voor het milieu, dat geven we toe, maar toch een vooruitzicht waar we een beetje verdrietig van worden.
Het is alweer twaalf jaar geleden dat de Audi R8 werd geïntroduceerd op de Autosalon van Parijs. Sindsdien heeft de Duitse gigant het model geleverd met een V8 en later ook met een V10; dat laatste aantal cilinders is nog steeds in de huidige generatie te vinden. Maar over een aantal jaar dus misschien niet meer.
Aan de andere kant…
Gelukkig zit er ook nog een opwindende kant aan het verhaal. Want de geruchten vertellen tevens dat de Audi R8 maar liefst 1.000 pk moet gaan krijgen. Dat is misschien wel genoeg om het tegen de Tesla Roadster op te nemen.
Meer van TopGear


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
