
Krijg jij vlinders in je buik van luidruchtige V10-motoren? Nou, dan hebben we minder leuk nieuws voor je. Audi is namelijk van plan om de enige supercar in hun wagenpark, de Audi R8, in 2022 uitsluitend te voorzien van een volledig elektrische motor.
Of is het maar een gerucht?
Althans, dat zeggen de geruchten op het internet. ‘Benzinevarianten worden afgeschaft’, schijnt een hoge pief bij Audi te hebben gezegd tegen het Britse Autocar. Beter voor het milieu, dat geven we toe, maar toch een vooruitzicht waar we een beetje verdrietig van worden.
Het is alweer twaalf jaar geleden dat de Audi R8 werd geïntroduceerd op de Autosalon van Parijs. Sindsdien heeft de Duitse gigant het model geleverd met een V8 en later ook met een V10; dat laatste aantal cilinders is nog steeds in de huidige generatie te vinden. Maar over een aantal jaar dus misschien niet meer.
Aan de andere kant…
Gelukkig zit er ook nog een opwindende kant aan het verhaal. Want de geruchten vertellen tevens dat de Audi R8 maar liefst 1.000 pk moet gaan krijgen. Dat is misschien wel genoeg om het tegen de Tesla Roadster op te nemen.
Meer van TopGear


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Duitse ANWB legt uit hoe vakantiegangers 57 cent per liter (!) kunnen besparen bij tanken

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Nederlands stel verzint manier om 165.000 euro te verdienen aan de verzekering (maar loopt gelukkig tegen de lamp)

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is
