
De Audi R8 krijgt dikwijls de term ‘net-niet-supercar’ naar zijn hoofd geslingerd. Voornamelijk omdat het gewoon een Audi is, en geen Ferrari of Lamborghini. Aan de specificaties kan het niet liggen: de Audi R8 V10 Plus smijt standaard 610 pk naar de wielen.
ABT vindt het maar sneu voor de Audi R8. Tijd voor een make-over. De Audi R8 van ABT krijgt enorme luchthappers vóór en een moeder van een diffuser achter. Stoer hoor. De zichtbare koolstofvezel uitlaatsierstukken in de achterbumper verstoppen een nieuwe riolering. De tuner wist zelfs nog verbeterpunten te vinden in het onderstel. Laat ze dat in Ingolstadt maar niet horen. Nieuwe stabilisatoren en dempers geven de Audi R8 van ABT een lager zwaartepunt (duh) en nog belangrijker: hij weegt 50 kilo minder!
Niet tevreden? Nou vooruit: 20 pk erbij kun je krijgen. Niet zo ABTnormaal als je zou verwachten van de tuner. De Audi R8 van ABT is dus net iets krachtiger, net iets lichter en net iets scherper. Zei er iemand Audi R8 GT? Als kers op de taart rooft ABT een naai-atelier leeg en voorziet het interieur van nieuwe stofjes. Hoe snel de Audi R8 van ABT nu is naar de honderd of de topsnelheid, communiceert de tuner nog niet. Net zoals de prijzen. Als je zoekt naar een koopje, kun je beter ergens anders kijken. En sowieso geen R8 kopen.
Bekijk ook de Audi TT van ABT en de Audi RS 6+
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Vergeet elektrisch rijden: Een gebruikte Audi R8 is nu goedkoper dan een gangbare EV

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Hamann Jaguar F-Pace is nu al te koop

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
