
De Audi R8 krijgt dikwijls de term ‘net-niet-supercar’ naar zijn hoofd geslingerd. Voornamelijk omdat het gewoon een Audi is, en geen Ferrari of Lamborghini. Aan de specificaties kan het niet liggen: de Audi R8 V10 Plus smijt standaard 610 pk naar de wielen.
ABT vindt het maar sneu voor de Audi R8. Tijd voor een make-over. De Audi R8 van ABT krijgt enorme luchthappers vóór en een moeder van een diffuser achter. Stoer hoor. De zichtbare koolstofvezel uitlaatsierstukken in de achterbumper verstoppen een nieuwe riolering. De tuner wist zelfs nog verbeterpunten te vinden in het onderstel. Laat ze dat in Ingolstadt maar niet horen. Nieuwe stabilisatoren en dempers geven de Audi R8 van ABT een lager zwaartepunt (duh) en nog belangrijker: hij weegt 50 kilo minder!
Niet tevreden? Nou vooruit: 20 pk erbij kun je krijgen. Niet zo ABTnormaal als je zou verwachten van de tuner. De Audi R8 van ABT is dus net iets krachtiger, net iets lichter en net iets scherper. Zei er iemand Audi R8 GT? Als kers op de taart rooft ABT een naai-atelier leeg en voorziet het interieur van nieuwe stofjes. Hoe snel de Audi R8 van ABT nu is naar de honderd of de topsnelheid, communiceert de tuner nog niet. Net zoals de prijzen. Als je zoekt naar een koopje, kun je beter ergens anders kijken. En sowieso geen R8 kopen.
Bekijk ook de Audi TT van ABT en de Audi RS 6+
Meer van TopGear


Audi-rijder parkeert asociaal op twee vakken in Amsterdam, maar hoeft geen boete te betalen

We hebben de Audi R8 niet genoeg gewaardeerd toen ie nog leefde, en nu is ie dood

Audi gaat geen leuke auto’s meer bouwen voor de liefhebber

HGP Audi R8 heeft bijna twee keer zo veel pk als origineel

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Hamann Jaguar F-Pace is nu al te koop

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Chinese auto’s verkopen voor geen meter in Nederland, behalve als ze één bijzondere toevoeging hebben

Hoe lang mag je links blijven plakken voordat het onnodig linksrijden is?
