De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Geïnspireerd worden door de grote bazen van de autowereld is normaal. De Pininfarina H600 neemt het wel heel serieus

pininfarina h600 concept-car-autosalon-geneve-2017 (2)
pininfarina h600 concept-car-autosalon-geneve-2017 (2)
pininfarina h600 concept-car-autosalon-geneve-2017 (2)
pininfarina h600 concept-car-autosalon-geneve-2017 (2)
pininfarina h600 concept-car-autosalon-geneve-2017 (2)
pininfarina h600 concept-car-autosalon-geneve-2017 (2)
pininfarina h600 concept-car-autosalon-geneve-2017 (2)
pininfarina h600 concept-car-autosalon-geneve-2017 (2)

Wat hebben we hier? Een beetje Volvo in het lijnenwerk, een Jaguar-dak en een vleugje Maserati Levante in de neus. De knappe combinatie heet Pininfarina H600. Ruil niet direct je BMW 5-serie of Audi A6 in: het gaat nog even om een concept.

Hybrid Kinetic Group liet Pininfarina de H600 ontwerpen als showcase voor zijn hybride aandrijflijn. De H600 is voorzien van diverse elektromotoren met eigen versnellingsbak. Hoe veel motoren en versnellingsbakken is niet bekend. Een transmissie voor een EV is al vrij bijzonder, maar dat is niet eens het vreemdste. De Pininfarina H600 heeft een microturbinemotor die de elektriciteit opwekt. Met de turbine range extender rij je 1.000 kilometer zonder te stoppen voor benzine (of wat er dan ook in gaat). Dankzij het allesverwoestende elektrokoppel schiet de Pininfarina H600 in minder dan 3 seconden naar 100 km/u. Het vermogen ligt boven de 700 pk.

Van de bijzondere techniek zie je niets, dus moest Pininfarina de aandacht trekken met het ex- en interieur. Het Italiaanse ontwerphuis liet zich inspireren door een lounge voor het interieur. De suicide doors geven een duidelijke presentatie van het futuristische meubilair. Tussen de voorste twee stoelen vind je een gigantisch touchscreen dat van de top van het dashboard tot onder de armsteun loopt. Achterop de hoofdsteunen vinden we moderne displays voor de passagiers, zodat ze geen enkele aflevering van Spongebob hoeven te missen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws