Als je aan de slag gaat met het modificeren van auto’s, kom je altijd dingen tegen waar je niet over na had gedacht. Monteer je lagere stoelen, stoot je ineens je elleboog tegen de middenconsole. Monteer je een rolkooi, zie je ineens geen snars meer door je binnenspiegel. Verplaats je je binnenspiegel, blijkt dat ie je zonneklep in de weg zit.

Maar als je dacht dat jij als hobbyist als enige tegen deze gekke problemen aanloopt, hebben we een geruststellend bericht voor je. Zelfs industriegigant Audi komt gekke dingen tegen tijdens de ontwikkeling. Zo ook toen ze aan de nieuwste Audi RS 6 werkten. Deze RS 6 is breder dan de A6 waarop hij is gebaseerd; daarom paste het team de vulpijp van de tankklep naar de benzinetank aan.

De Audi RS 6 begon te loeien

Dat je bij een bredere koets een langere vulpijp nodig hebt, is niet zo gek, maar de nieuwe vulpijp maakte nogal een eigenaardig geluid tijdens het tanken. Door de ontsnappende lucht begon de Audi RS 6 telkens te ‘loeien’ als ze de auto volgooiden met benzine. Bij het uiteindelijke productiemodel is deze klacht verholpen.

Audi laat weten: ‘In de testfase zorgde het vullen van de benzinetank altijd voor lachende gezichten, wanneer de tank begon te “loeien”. Dit werd veroorzaakt door de lucht die naar buiten stroomde. Modificaties aan de tankvulpijp verhielpen dit bij het productiemodel.’

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)