
Vergeet even alles wat je weet over brandstofprijzen, onderhoudskosten en verzekeringskosten. Ervaar vervolgens een euforisch gevoel en laat je fantasie de vrije loop als je hoort dat deze Audi RS 6 met V10-motor en 730 pk net zoveel kost als een Audi A1 met een stel opties. Een tiencilinder voor supermini-geld. Onwetendheid is een zegen.
De Audi RS 6 bracht in 2018 een bezoekje aan JDEngineering. Toen hij de parkeerplaats op kwam rollen, produceerde de 5,0-liter V10 nog 580 pk en 650 Nm. Na vertrek verdeelde de quattro-vierwielaandrijving 732 pk en 926 Nm over de wielen. De software van de motor en de transmissie werd aangepast om de prestaties te bereiken.
Autobedrijf Schouten vraagt 29.900 euro voor de Audi RS 6 uit 2008 met 158.863 op de teller en dat komt qua prijs overeen met andere RS’jes uit die generatie. Voor 10.000 euro meer heb je trouwens ook een RS 6 sedan van dezelfde generatie met 750 pk en 1.000 Nm koppel. Ook leuk.
Deze generatie Audi RS 6 is misschien wel de tofste dankzij zijn subtiele styling en uiteraard die heerlijke V10. Het probleem was altijd dat ie voorbijgereden werd door de nieuwere RS 6 met zijn 4,0-liter V8. Nu heb je eigenlijk geen reden meer om niet voor deze generatie Audi RS 6 te kiezen.
Alhoewel, een nieuwe 0-100-tijd van de Audi RS 6 met 730 pk is niet opgegeven. Vanuit de fabriek duurt het sprintje 4,6 seconden en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Of ie daadwerkelijk sneller is, zou je in de praktijk moeten testen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Dit zijn de acht goedkoopste tiencilinder youngtimers van Nederland

De Audi A6 Avant e-tron is nu elektrisch, hoe bevalt ie? (review)

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Deze Audi RS 6 werd geveild door de overheid, en staat nu bij een bekend (of berucht?) adresje

Koopje? Zo kun jij met een leuke korting de Audi RS 6 GT kopen

Audi gaat zelf aan de tuning en komt met de dikste RS 6 tot nu toe

Dit is jouw kans om (voor weinig?) een Audi RS 6 te kopen met een bijzondere afkomst

Met de Audi RS 6 op zoek naar stationwagens in Amerika

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Mag je eigenlijk blijven rijden als het oranje motorlampje brandt? En wat betekent het?

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Veel pk’s maar een wel erg saai uiterlijk
Petjes in een golfje GTI zijn cool! Kakkers met een maatpak en dito schoenen in een RS6 getver..
Gelijk heb je! Al zie ik liever kakkers dan bontkraagjes in een RS6. #jeweetzelf. 🙂
Audi typisch voor criminele mocros, VW zoals het onderzoek zegt voor domme mensen met of zonder perje
Mijn oude wagen! Heerlijke knalbak. De tuning deed m goed. Over die 250-limiet geen zorgen maken. Ook niet over petjes in die Golf naast je bij het verkeerslicht. In Duitsland gewoon bier e.d. kopen en zo hard als je durft weer naar huis. Of Oostenrijk. Die V10 maakt gaat krijsen boven in de toeren. Erg vermakelijk allemaal.
Petjes really..
Hoi Jeroen, Ik overweeg deze auto nu te kopen.
Kun je mij er wat meer over vertellen?