Weet je nog? De tijd dat een Audi geen RS-label nodig had om ergens een V8 in te proppen? En dan geen kinderachtige achtcilinder; gewoon direct een 4,2-liter. Dat in wat wellicht de mooiste generatie Audi A4 is. De formidabele Audi S4 van de B6-generatie is nu goedkoper dan een nieuwe Toyota Aygo. Net als de Porsche Cayenne, dus.
Mocht je nog wat argumenten nodig hebben om de Toyota Aygo links te laten liggen: de V8 pompt er 344 pk uit en 410 Nm koppel. In een redelijk rappe 5,8 seconden zit je al op 100 km/u en bij een Duitse 250 km/u gaat de begrenzer zijn werk doen. En hij is een flink stuk ruimer dan een Aygo, zeker als je een Avant uitkiest. In 2003 kostte de Audi S4 B6 tussen de 70.000 en 85.000 euro, afhankelijk van welke opties je aankruiste.
Waarom is de Audi S4 B6 zo goedkoop?
Je vergeet haast dat deze generatie S4 al meer dan 10 jaar oud is en dat speelt een grote rol. We leven ook in een tijd waar alles met meer dan twee-en-een-halve cilinder en met meer motorinhoud dan een pakje Wicky niet in trek is. Jammer voor het straatbeeld, des te leuker voor jouw portemonnee. Totdat je bij de garage aankomt voor onderhoud. Of voor de twintigste keer deze week bij het tankstation. Maar dat geld ben je bij een gloednieuwe Toyota Aygo of Volkswagen Up kwijt aan afschrijving. Dus waar wacht je op?
Leon heeft op 23 september 2019 geschreven:
Daarom heb ik een E500. Om stil te laten staan, en zo goedkoop met de vito te rijden. Slim hè!
Bert heeft op 22 juli 2017 geschreven:
Lekker appels met peren vergelijken….Ik heb sinds kort een S4 B6 sedan tiptronic, met minder dan een ton op de teller, mijn vriendin heeft een C1, (bijna een Aygo dus). Ik rij 1 op 5, zij 1 op 18, ik betaal factor 5 verzekering en belasting. Klaag er niet over, maar hier wordt vergeleken….
Redactie TopGear Nederland heeft op 24 juli 2017 geschreven:
Een Audi S4 duurder in gebruik dan een Citroën C1? Nee, toch zeker!?