
Het lanceren van vierwielaangedreven auto’s is over het algemeen geen goed idee. Moderne performance-auto’s kunnen het tegenwoordig vrij aardig. Kijk maar naar de Nissan GT-R: de eerste versie moest je na twee keer lanceren langs de dealer brengen. Tegenwoordig hoeft dat niet meer. Bij een Audi S4, die normaal geen 1.400 pk heeft, moet je alsnog oppassen.
Volgens de uploader kreeg de Audi S4 de motor uit de RS 4 van dezelfde generatie en knoopte de bouwer daar een Garrett GT3086-turbo op. Vanbinnen is de Audi S4 haast standaard, op een opvallende schakelpook na. Alle sissende en zuigende geluiden aan de buitenkant verraden dat dit geen standaard S4 is.
Al na 800 meter (een halve mijl) zit deze Audi S4 met 1.400 pk op 304 km/u. De Audi lijkt niet zo lekker van de lijn te komen, maar zodra de boel rolt en de turbo’s beginnen op te spoelen, stijgt de stationwagen bijna op. Tot de laatste run, waar de Audi S4 bij een launch zijn achterste differentieel opblaast.
Audi S4 met 1.400 pk (vanaf 7:30)
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Koop deze verrassend nette Audi RS 4 op domeinen voor weinig

Audi onthult de snelste RS 4 aller tijden, maar helaas komt ie niet naar Nederland

Audi durfde vroeger te zeggen dat asociale mensen in Duitse sedans reden

Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7

Kerel bouwt Audi A4 van 700 euro om tot geloofwaardige Audi R8

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

Audi S4 Avant 3.0 TDI Quattro

Audi A4-facelift is een kleine A6

De Audi S4 TDI is geen verrassing

De Audi S4 B6 is goedkoper dan een Aygo

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’
