
Een dieselversie van de Lamborghini Urus gaat er niet komen en ook Porsche zweerde het vermaarde goedje af. Wil je een snelle diesel-SUV met een aflopende daklijn van de Volkswagen Groep, dan kom je sowieso uit bij de Audi SQ8. De brede branieschopper komt met een V8 die 435 pk en 900 Nm produceert.
De Audi SQ8 sprint in 4,8 seconden van 0 naar 100 km/u en de begrensde topsnelheid is 250 km/u. Een achttraps automaat en vierwielaandrijving zijn standaard, net als actieve rolstabilisatie en luchtvering. De V8 krijgt lucht van een elektrische compressor en twee turbo’s, om zo turbogat te elimineren.
Dus, wat is nu de prijs van de Audi SQ8?
De Audi SQ8 kost minimaal 160.010 euro en is per direct te bestellen. Dat is fors duurder dan de VW Touareg V8 met hetzelfde vermogen en een 0-100-tijd van 0,1 seconden langer. De Bentayga Diesel, ook met dezelfde motor, kost dan weer meer dan 225.000 euro.
Meer van TopGear


Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

Audi wil vroegtijdig stoppen met de elektrische Q8 (en dat heeft grote gevolgen in België)

Audi RS Q8 Performance is de snelste SUV op de Nürburgring Nordschleife

De V8 van de Audi RS Q8 Performance is de sterkste benzinemotor van Audi Sport ooit

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Dit is er veranderd aan de vernieuwde Audi Q8 en SQ8

Audi S6 en SQ8 met groepskorting

Abt Audi SQ8: 970 Nm koppel

’Audi SQ8 kan prima driften’

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
