
Vermogen heb je nooit te veel. Niet dat we ons kunnen voorstellen dat er Audi TT RS-rijders waren die vonden dat hun auto hier en daar wel een powerzetpil kon gebruiken, maar toch: Audi zag mogelijkheden nog 20 pk extra uit het heerlijke vijfcilinderblok te pompen, en daar hebben wij principieel nooit iets op tegen.
Het resultaat heet TT RS Plus. Door de vermogensinjectie levert de motor nu 360 pk, waarmee een sprintje naar 100 km/u maar 4,1 seconden hoeft te duren (da’s met de S-Tronic automaat, als je zo nodig zelf wilt schakelen kun je daar nog minimaal 0,2 tellen bij optellen) en de koek pas op is bij 280 km/u. De Plus-optie is leverbaar op zowel de Coupé als de Roadster.
Je kunt de Plus herkennen aan zijn antracietkleurige grille met mat-aluminium omlijsting en de zwarte spiegelkappen van met koolstofvezel versterkt kunststof (ook bekend onder de saaie afkorting CFRP (wat, voor het educatieve element, staat voor Carbon Fiber Reinforced Polymer). Mocht je achter hem rijden (de kant die je ongetwijfeld het meest zult zien), dan weet je bij het zien van zwarte ovalen uitlaatpijpen dat je je inhaalpogingen beter kunt stoppen.
Het is niet helemaal duidelijk of en wanneer de TT RS Plus naar Nederland komt. Over de prijs kunnen we dan ook niet veel zeggen, behalve dan dat in Duitsland een meerprijs van vier mille gerekend wordt.
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Chloe Dowsett heeft een bijzondere baan bij Rolls-Royce

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers
