
Vermogen heb je nooit te veel. Niet dat we ons kunnen voorstellen dat er Audi TT RS-rijders waren die vonden dat hun auto hier en daar wel een powerzetpil kon gebruiken, maar toch: Audi zag mogelijkheden nog 20 pk extra uit het heerlijke vijfcilinderblok te pompen, en daar hebben wij principieel nooit iets op tegen.
Het resultaat heet TT RS Plus. Door de vermogensinjectie levert de motor nu 360 pk, waarmee een sprintje naar 100 km/u maar 4,1 seconden hoeft te duren (da’s met de S-Tronic automaat, als je zo nodig zelf wilt schakelen kun je daar nog minimaal 0,2 tellen bij optellen) en de koek pas op is bij 280 km/u. De Plus-optie is leverbaar op zowel de Coupé als de Roadster.
Je kunt de Plus herkennen aan zijn antracietkleurige grille met mat-aluminium omlijsting en de zwarte spiegelkappen van met koolstofvezel versterkt kunststof (ook bekend onder de saaie afkorting CFRP (wat, voor het educatieve element, staat voor Carbon Fiber Reinforced Polymer). Mocht je achter hem rijden (de kant die je ongetwijfeld het meest zult zien), dan weet je bij het zien van zwarte ovalen uitlaatpijpen dat je je inhaalpogingen beter kunt stoppen.
Het is niet helemaal duidelijk of en wanneer de TT RS Plus naar Nederland komt. Over de prijs kunnen we dan ook niet veel zeggen, behalve dan dat in Duitsland een meerprijs van vier mille gerekend wordt.
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Goed reactievermogen van politieagent bij achtervolging (180+) voorkomt een hoop ellende

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Slenter mee over de duurste autosloperijen ter wereld (je kunt wel raden waar)

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback
