
Vermogen heb je nooit te veel. Niet dat we ons kunnen voorstellen dat er Audi TT RS-rijders waren die vonden dat hun auto hier en daar wel een powerzetpil kon gebruiken, maar toch: Audi zag mogelijkheden nog 20 pk extra uit het heerlijke vijfcilinderblok te pompen, en daar hebben wij principieel nooit iets op tegen.
Het resultaat heet TT RS Plus. Door de vermogensinjectie levert de motor nu 360 pk, waarmee een sprintje naar 100 km/u maar 4,1 seconden hoeft te duren (da’s met de S-Tronic automaat, als je zo nodig zelf wilt schakelen kun je daar nog minimaal 0,2 tellen bij optellen) en de koek pas op is bij 280 km/u. De Plus-optie is leverbaar op zowel de Coupé als de Roadster.
Je kunt de Plus herkennen aan zijn antracietkleurige grille met mat-aluminium omlijsting en de zwarte spiegelkappen van met koolstofvezel versterkt kunststof (ook bekend onder de saaie afkorting CFRP (wat, voor het educatieve element, staat voor Carbon Fiber Reinforced Polymer). Mocht je achter hem rijden (de kant die je ongetwijfeld het meest zult zien), dan weet je bij het zien van zwarte ovalen uitlaatpijpen dat je je inhaalpogingen beter kunt stoppen.
Het is niet helemaal duidelijk of en wanneer de TT RS Plus naar Nederland komt. Over de prijs kunnen we dan ook niet veel zeggen, behalve dan dat in Duitsland een meerprijs van vier mille gerekend wordt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit
