
Vermogen heb je nooit te veel. Niet dat we ons kunnen voorstellen dat er Audi TT RS-rijders waren die vonden dat hun auto hier en daar wel een powerzetpil kon gebruiken, maar toch: Audi zag mogelijkheden nog 20 pk extra uit het heerlijke vijfcilinderblok te pompen, en daar hebben wij principieel nooit iets op tegen.
Het resultaat heet TT RS Plus. Door de vermogensinjectie levert de motor nu 360 pk, waarmee een sprintje naar 100 km/u maar 4,1 seconden hoeft te duren (da’s met de S-Tronic automaat, als je zo nodig zelf wilt schakelen kun je daar nog minimaal 0,2 tellen bij optellen) en de koek pas op is bij 280 km/u. De Plus-optie is leverbaar op zowel de Coupé als de Roadster.
Je kunt de Plus herkennen aan zijn antracietkleurige grille met mat-aluminium omlijsting en de zwarte spiegelkappen van met koolstofvezel versterkt kunststof (ook bekend onder de saaie afkorting CFRP (wat, voor het educatieve element, staat voor Carbon Fiber Reinforced Polymer). Mocht je achter hem rijden (de kant die je ongetwijfeld het meest zult zien), dan weet je bij het zien van zwarte ovalen uitlaatpijpen dat je je inhaalpogingen beter kunt stoppen.
Het is niet helemaal duidelijk of en wanneer de TT RS Plus naar Nederland komt. Over de prijs kunnen we dan ook niet veel zeggen, behalve dan dat in Duitsland een meerprijs van vier mille gerekend wordt.
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Zo biar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur
