
Echt veel is er niet gewijzigd aan de nieuwe Audi TT. Ja, hij heeft de verplichte led’jes in de koplampen, net als de TT RS al had, en het interieur is een beetje aangepast. De bumpers zijn wat gewijzigd. Maar verder betreft het hier wel een vrij luie facelift.
Maar treur niet, want de TT is wel veel efficiënter geworden. Zo is de 3.2 V6-motor volledig uit het gamma verdwenen; da’s goed voor de gemiddelde uitstoot. De nieuwe 2.0 TFSI-motor levert 211 pk, maar verbruikt niet meer dan 6,6 l/100 km en stoot 154 g/km CO2 uit. Hij stuwt de TT in combinatie met de optionele S tronic-versnellingsbak in 5,6 seconden van 0 naar 100, en door tot een top van 245 km/u. Is dat teveel van het goede, dan zijn er nog de 1.8 TFSI (160 pk) en 2.0 TDI. Is het te weinig, ga dan voor een TT S of TT RS.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Meer van TopGear


Audi TT RS Roadster

POV: Audi TT RS op de Col de Turini

De Audi-vijfcilinder blijft leven

Audi TT Safari is een offroad-ster

’De Audi R8 en Audi TT krijgen geen vervolg’

Audi zet nu al eerste stappen om het Mercedes moeilijk te gaan maken in de F1

De Audi RS 6 e-tron is een grote jongen en komt in 2024



Audi presenteert de Activesphere: deels luxe crossover, deels pick-up


Wat is de beste auto voor een achtervolging? De Audi RS 3, Dodge Hellcat of de Ford F-150 Raptor?


Kerel speelt agentje in Audi van zijn vader, komt echte politie-Audi tegen


Pechvogel vindt zijn Audi RS 3 bedolven onder de modder terug bij autobedrijf


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt


Dit is de Nederlandse prijs van de Lucid Air Grand Touring



Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer


Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione


De oude Le Mans-kleuren van Bugatti staan de Centodieci erg goed



BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)



Bedrijfswagens van BMW? Nee, een pick-up gaat er voorlopig niet komen


Duitse minister van milieu kritisch over E10-brandstof: ‘Planten horen niet in de benzinetank’



De Audi RS 6 e-tron is een grote jongen en komt in 2024



Audi presenteert de Activesphere: deels luxe crossover, deels pick-up



Deze Mercedes SLR McLaren Stirling Moss gaat zo goed als nieuw onder de hamer


Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken



BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)


Na Tesla verlaagt ook Ford de prijzen, maar in Nederland zit het net even anders



Bedrijfswagens van BMW? Nee, een pick-up gaat er voorlopig niet komen


Volkswagen gaat geen prijzenoorlog voeren met Tesla: ‘Vertrouwen op betrouwbaarheid’


Reacties